معاون عمرانی استاندار سمنان:

بازدارندگی از اهداف دفاعی و پدافندی است/ توان بالای موشکی یک بازدارندگی است

معاون عمرانی استاندار سمنان در دیدار مدیر کل و کارکنان اداره کل پدافند غیرعامل بازدارندگی و مصون سازی کشور را از اهداف دفاع و پدافند برشمرد و افزود: امروز توان بالای موشکی ایران اسلامی یک نوع بازدارندگی برای ما محسوب می گردد.
کد خبر: ۸۹۰۲۵۲۲
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، معاون عمرانی استاندار سمنان در دیدار مدیر کل و کارکنان اداره کل پدافند غیرعامل بازدارندگی و مصون سازی کشور را از اهداف دفاع و پدافند برشمرد و افزود امروز توان بالای موشکی ایران اسلامی یک نوع بازدارندگی برای ما محسوب می گردد.

مهندس زندیه وکیلی تاکید کرد: همان گونه که کشور در توسعه و پیشرفت توان نظامی و جنگ افزارهایی بویژه در حوزه موشکی به سطحی از اقتدار و بازدارندگی رسیده که دشمن جرات تعرض و تجاوز به ایران را ندارد، در حوزه پدافند غیرعامل نیز همان اتفاقات رخ دهد تا در صورتی که کشور مورد تعرض قرار گرفت هزینه های دشمن برای تخریب همه تاسیسات و زیرساخت چنان افزایش یابد که عملا غیرممکن شده و کشور در خدمات رسانی دچار مشکل نگردد.

وی ضمن تشکر از اقدامات و فعالیت های انجام شده در جهت اجرایی نمودن الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل این موضوع را بسیار مهم و ضروری ارزیابی کردند و گفت: پدافند غیرعامل مجموعه تدابیر و اقدامات پیشگیرانه است که تاسیسات و زیرساختهای کشور را در برابر تهدیدات و آسیب های احتمالی مصون می سازد. در این راستا حوزه معاونت امور عمرانی با درک اهمیت موضوع و در راستای قوانین و ضوابط ابلاغی از مدت ها قبل سعی نموده کلیه طرح ها و پروژه های بزرگ را با ضوابط و الزامات پدافند غیرعامل طراحی و اجرایی کند. اجرای کامل پدافند غیرعامل وابسته به تمام حوزه هاست و وحدت و انسجام درونی، آموزش و فرهنگ سازی و رعایت الزامات اجرایی مجموعه عواملی است که به شکل گیری یک سیستم کامل پدافند غیرعامل می انجامد.

زند وکیلی وحدت و بازدارندگی را در کاهش آسیب پذیری به زیرساخت ها و مراکز مهم از اصول دانستند و آمادگی در برابر حملات دشمن را در همه حوزه ها لازم عنوان نمود.

 همچنین معاون استاندار مجهز بودن به دیزل ژنراتور و ایجاد استقرار نیروگاههای کوچک را از عوامل بازدارنده حملات و موجب افزایش توان دفاعی کشور دانستند و بر رعایت داشتن پیوست پدافند غیرعامل در امور زیربنایی و عمرانی و ساخت و ساز تاکید کردند.

مهندس زندیه وکیلی با اشاره به بعضی از طرح ها و اقدامات مانند احداث نیرو گاههای تولید برق خورشیدی، تولید برق از آب سدهای موجود در استان افزود همه این طرح ها و پروژه ها با رویکرد پدافند غیرعامل طراحی شده و حوزه معاونت عمرانی برنامه ریزی نموده نواقص و آسیب پذیری های موجود در طرح و پروژه های قبلی را نیز شناسای و برطرف کند.

در این جلسه کارخائی مدیر کل پدافند غیرعامل ضمن تشکر از پیگیری مباحث کالبدی پدافند غیرعامل به رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در همه حوزه ها بخصوص حوزه عمرانی اشاره نمودند و با یاداوری روز ملی مقاومت پیشگیری از آسیب را در حوزه های زیر ساختی و شهری مهم دانستند و از معاون عمرانی استانداری تقاضا نمودن به دستگاههای اجرایی و حوزه ساخت و ساز و شهرداریها تاکید گردد مقررات و دستورالعمل های پدافند غیرعامل را مورد توجه و رعایت نماید.

وی کاهش آسیب پذیری و افزایش بازدارندگی در زمانهای بحرانی را یادآور شدند و رعایت مباحث پدافند غیرعامل را در حوزه های کالبدی که در مبحث 21 و ماده 215 اشاره شده است را از عوامل بازدارنده دانستند.

کارخائی با اشاره به برنامه ششم در مواد 106 و 107 و 109 و تقویت مباحث پدافند غیرعامل و اینکه دستگاه های اجرایی می توانند 1 درصد از اعتبارات تملک دارایی را به اهداف پدافند غیرعامل اختصاص دهد، از مواردی دانست که در حال حاضر می توان در جهت برنامه ها و اهداف پدافند غیرعامل هزینه کرد.

وی رعایت اصول زیربنایی و زیرساختی در توسعه شهری را مورد توجه قرار دادند و عدم رعایت این اصول را باعث تهدید جدی دانستند که باید در اولویت بندی مراکز مهم و ساختمانها مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل پدافند غیرعامل استمرار خدمات رسانی به مردم و دستگاهها در زمانهای بحران و خطر را از اهداف پدافند غیرعامل دانستند که در طرح جامع پدافند غیرعامل پیش بینی شده است.

کارخائی تهدیدات زیستی که از عوامل پرخطر استان سمنان می باشد را مورد توجه قرار داد و عنوان نمود باید دقت لازم دراین خصوص در جهت حفظ منابع آب و امکانات استان با توجه به کمبود شدید آب اتخاذ گردد.

وی حفظ دستاوردهای نظام مقدس را واجب دانستند که با حمایت همه باید اتفاق بیفتد. کارخائی با اشاره به دوره های آموزشی متعدد و رزمایشهای پدافند غیرعامل خواستار همکاری های متقابل بین دستگاههای مختلف در توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل شدند.

در این جلسه مدیر کل دفتر فنی استانداری سمنان گزارشی از برنامه های کارگروه راه و شهرسازی پدافند غیرعامل را ارائه نمود.

مهندس قدرت ا... ابک افزود: بر اساس دستورالعمل پدافند غیرعامل تلاش جدی بر رعایت اصول و مقررات پدافند در عرصه ساخت و سازها و اجرای پروژه های متعدد در سطح استان انجام می پذیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار