معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) گفت: 25 درصد منابع اعتباری کمیته امداد از طریق مشارکت‌های مردمی تامین می‌شود که خروجی این حوزه مشخص، شفاف و قابل دسترس است.
کد خبر: ۸۹۰۲۴۷۳
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی‌محمد ذوالفقاری معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) در گردهمایی تخصصی مدیران ستادی و اجرایی کمیته امداد استان مرکزی که در سالن جلسات کمیته امداد استان مرکزی برگزار شد، با بیان اینکه حدود 25 درصد منابع این نهاد حمایتی از مشارکت‌های مردمی و کمک‌های خیران تامین می‌شود، گفت: 10 میلیون مشترک از طریق صندوق صدقات، مشارکت در طرح زکات، اکرام ایتام و محسنین با کمیته امداد همکاری می‌کنند و ما در بخش مشارکت‌های مردمی این باور را داریم که 20 میلیون خانوار می‌تواند همیار کمیته امداد باشد.

وی شناسایی گروه‌های مختلف اقتصادی را از اولویت‌های بخش مشارکت‌های مردمی عنوان و مطرح کرد: امروز باید با شناسایی هدفمند نقش آفرینان و تشکل‌های اقتصادی، بررسی دقیق ارتباط انفاق با اقتصاد مناطق و انجام اقدامات نتیجه بخش در جهت محرومت‌زدایی علاوه بر حفظ مشارکت همگانی به سمت مشارکت نقطه ای و متمرکز نیز گام برداریم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) استفاده از شیوه‌های نوین و شبکه‌های اینترنتی را در جذب مشارکت‌های مردمی موثر دانست و گفت: کاهش هزینه ها، سرعت در جمع آوری کمک‌ها، عدم آسیب پذیری، عدم فرسایش ابزار و تسریع در توزیع کمکهای مردمی از ویژگی های بهره‌گیری از روش های نوین در جلب مشارکت های مردمی است.

ذوالفقاری در ادامه از آمادگی کمیته امداد برای تعامل با خیریه ها خبر داد و بیان کرد: کمیته امداد نهادی تجربه و دانش محور است و تعامل با خیریه ها و در اختیار قرار دادن نتایج و پژوهش های انجام شده برای افزایش دانش، اصلاح ارتباط با حامیان و خیران، تقسیم کار منطقی و رسیدن به تعریف مشترک از فقر در کاهش محرومیت موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه حوزه مشارکت‌های مردمی نیازمند کسب مهارت های جدید است، گفت: بهره گیری از روش‌های ابداعی موثر و تکنیک های جدید، تبادل تجربه بین استان‌ها، دسته بندی خیران حقیقی، حقوقی و شناسایی دقیق آنها و بهره‌گیری از توان و ظرفیت بیشتر خیران از طریق ارتقای سطح آگاهی و اطلاعات و افزایش دغدغه‌های مردم و جامعه در خصوص فقر از برنامه‌های حوزه مشارکت های مردمی است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) با بیان اینکه مشارکت هر چه بیشتر خیران در فرآیند محرومیت زدایی از برنامه های حوزه مشارکت است، افزود :حامیان و خیران انتظار دارند که آثار و خدمات خود را در جامعه مشاهده کنند و حوزه مشارکت مردمی کمیته امداد دارای خروجی مشخص و شفاف سازی امور در همه امور است.

ذوالفقاری در پایان با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در زمینه کمک به محرومان و نیازمندان تاکید کرد: برای ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری نیازمند استفاده از تمامی ظرفیت های فرهنگی درجامعه هستیم .

گفتنی است، در ادامه این جلسه قنبر موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان گزارشی از عملکرد انجام شده در بخش مشارکت‌های مردمی ارائه و در پایان توسط معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کشور، رمضانعلی جلالی به عنوان معاون جدید توسعه مشارکت‌های مردمی استان مرکزی منصوب و از زحمات ابوالفضل مرتضیان معاون سابق تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات