عضو شورای عالی سازمان بسیج حقوقدانان مطرح کرد؛

اعضای «کمیته کارشناسی بررسی لایحه جامع انتخابات» معرفی شده‌اند

عباسعلی کدخدایی با بیان اینکه نخستین جلسه بررسی «لایحه جامع انتخابات» با حضور رئیس مجلس، وزیر کشور و اعضای این شورابرگزار شد، گفت: اعضای کمیته کارشناسی بررسی لایحه قانون جامع انتخابات درحال حاضر معرفی شده‌اند.
کد خبر: ۸۹۰۲۳۷۵
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰

به گزارش سرویس بسیج حقوقدانان خبرگزاری بسیج، عباسعلی کدخدایی، عضو شورای عالی سازمان بسیج حقوقدانان و سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به «لایحه جامع انتخابات» و جلساتی که در این رابطه میان دولت، مجلس و شورای نگهبان قرار بود تشکیل شود، گفت: طبق گزارشات گذشته نخستین جلسات در این رابطه با حضور رئیس مجلس، وزیر کشور و اعضای شورای نگهبان انجام شد که در آن جلسه مقرر شد تا کمیته کارشناسی جهت بررسی «لایحه جامع انتخابات» تشکیل شود.


وی با بیان اینکه اعضای کمیته کارشناسی بررسی «لایحه جامع انتخابات» درحال حاضر معرفی شده‌اند تاکید کرد: انشاءالله این کمیته پس از بررسی‌های خود بر روی این لایحه، گزارشی به جلساتی که با حضور رئیس مجلس، وزیر کشور و اعضای شورای نگهبان برگزار می‌شود، ارائه خواهد کرد تا اینکه پس از ارائه این گزارش و جمع بندی‌های هایی این لایحه در قالب «لایحه جامع انتخابات» به مجلس تقدیم شود.

سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی درپایان از زمان ارسال این لایحه به مجلس ابراز بی اطلاعی کرد.
 
پیشتر مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور در گزارشی نوشت «لایحه جامع انتخابات» که حاصل تجربیات بیش از ۳۰ دوره برگزاری انتخابات و نقطه نظرات صاحبنظران متخصص در این امر و منطبق با سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری است در بیش از ده‌ها جلسه تخصصی، مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار گرفت و در تاریخ ۳ مهر ۱۳۹۵ به دولت ارسال شد و با تشکیل ۲۱ جلسه کمیسیون سیاسی دفاعی هیئت دولت با حضور وزیر محترم کشور بررسی و به تصویب رسید.

براساس این گزارش از سوی دیگر به جهت همزمانی ارسال لایحه مزبور با برگزای انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا مقرر شد که با در نظر گرفتن آسیب‌های احتمالی دو انتخابات اخیر (ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی) و ادغام مواد اصلاحی قانون شورا‌ها و با کسب نقطه نظرات قوه محترم قضائیه بویژه در بخش جرم و مجازات ها، لایحه جامع مجدداً بررسی و به هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی تقدیم شود، و در حال حاضر لایحه مزبور در حال طی مراحل تنقیحی است.
این گزارش می افزاید به جهت اهمیت موضوع برای دولت و وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات، مراتب فوق در نامه شماره ۱۰۱۸۸۵ مورخ ۹ آبان ۱۳۹۵ به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی اعلام شده و بعلاوه؛ گزارش کامل انجام مراحل تدوین لایحه و توضیحات موجود در خصوص علل عدم ارسال لایحه به مجلس شورای اسلامی (جهات فوق الذکر) توسط وزیر محترم کشور به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ارائه و همچنین اخیراً از سوی نمایندگان وزارت کشور در کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، مطرح شده است.

بر این اساس و با عنایت به تکمیل روند بررسی‌ها در خصوص لایحه جامع انتخابات، این لایحه بزودی در جلسه هیئت دولت مطرح و پس از تصویب به مجلس محترم شورای اسلامی، ارسال خواهد شد. همچنین لازم است، از بذل توجه نمایندگان محترم نسبت به تسریع در امور قدردانی شود.


ارسال نظرات