خبرهای داغ:
سرهنگ پاسدار دامغانی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان شاهرود گفت: توجه به محرومیت زدایی و مسجد محوری و موضوعات علمی اولویت اول بسیج است که در راستای محصول محوری و اثربخشی در سال 96 اقدام می شود.
کد خبر: ۸۹۰۲۲۱۰
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حمید دامغانی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان شاهرود در سالن جلسات این نهاد در سخنانی با اشاره به رویکرد مسجد محوری، محصول محوری و اثربخشی با رویکرد فرهنگی، اقتصادی اظهار کرد: در اردوهای جهادی و در بخش عمرانی و خدمت رسانی در ابعاد فرهنگی بهداشتی و کشاورزی 6490 نفر روز کار انجام شده و در قالب اردوهای جهادی دانش آموزی 1100نفر روز کار تاکنون انجام و تا پایان تابستان به 1800 نفر روز خواهد رسید.

وی افزود: در اردوهای جهادی دانشجویی 2390 نفر روز کار انجام که تا پایان تابستان به 5170 نفر روز در قالب 16 گروه جهادی خواهد رسید.

دامغانی خاطر نشان کرد: در موضوع توانمندسازی فنی و حرفه ای در راستای اقتصاد مقاومتی و پشتیبانی و اشتغالزایی 140 نفر تاکنون و تا پایان سال 360 نفر آموزش می بینند.

وی تصریح کرد: در راستای افزایش دانش کشاورزان و بهره وری بهتر در عرصه کشاورزی تاکنون 24 جلسه همگام با کشاورز انجام شده که تا پایان سال به 40 جلسه خواهد رسید.

فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به حمایت از مشاغل خانگی گفت: تاکنون دو نمایشگاه عرصه محصولات خانگی ایجاد شده است تا بستری برای ارائه محصولات خانگی به جامعه باشد و یک نمایشگاه دائمی نیز به عنوان دسترنج در کانون جوانان بسیج برپا شده است و تا پایان سال نیز دو نمایشگاه دیگر نیز برپا خواهد شد.

وی با اشاره به قرارگاه پیشرفت ،آبادانی و محرومیت زدایی و قرار دادن سه دهستان هدف در استان سمنان افزود: دهستان خارتوران در شهرستان شاهرود یکی از این دهستان های هدف است که تاکنون در خصوص لایروبی قنات های 15 روستا و ساخت خانه عالم در سه روستا و ساخت غسالخانه در 7 روستا و مرمت و بازسازی مساجد 15 روستا سرویس بهداشتی در 5 روستا خدمات انجام شده و ادامه دارد و در بحث مشکل آب نیز فعالیت هایی در جریان است.

دامغانی با اشاره به خدمات پزشکی به مناطق محروم عنوان کرد: 17 تیم پزشکی متشکل از پزشک عمومی، مامایی، زنان و زایمان، دندانپزشکی ،آموزش بهداشت به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اعزام شده اند و 2200 نفر را خدمات ارائه نموده و ارزش ریالی این خدمات 3 میلیارد و 500میلیون ریال می باش و تا پایان سال اعزام اکیپ ها به 33 تیم خواهد رسید.

وی با اشاره به تامین جهیزیه برای 5 خانوار در سطح شهرستان گفت: ارزش این جهیزیه ها 22 میلیون تومان می باشد که با کمک خیرین بسیج رخ داده است و ادامه دارد.

فرمانده سپاه شاهرود با اشاره 400 شب اجرای بوستان سلامت با میانگین هزار نفر شرکت کننده در هر شب بیان کرد: از این برنامه استقبال خوبی انجام شد که پارک های شهدای محراب،شهرک ولیعصر(عج)، پارک کودک و پارک شهدا بسطام و در ماه مبارک رمضان پارک شهر بیارجمند این برنامه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه هدف از این طرح سالم سازی و افزایش نشاط اجتماعی در اماکن تفریحی است افزود: در جنگل ابر نیز موضوع سالم سازی و ایجاد امنیت با اجرای برنامه های فرهنگی در دست انجام است و هر هفته 200 نفر از بسیجیان در ایام تعطیل در آنجا حضور و برنامه های فرهنگی مانند بوستان سلامت اجرا می کنند و فضای امنی برای خانواده ها ایجاد شده است.

دامغانی با بیان اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی که مورد تاکید رهبر انقلاب است اظهار کرد: ایجاد مقر کتاب در کانون بسیج جوانان و ترویج فرهنگ کتابخوانی در پاساژ های سطح شهر و مطب پزشکان و امانی دادن کتاب و توصیه به کتابخوانی انجام می شود که اثرات بسیار خوبی داشته است.

وی با اشاره به دو محله اسلامی شهرک شهید بهشتی و ولیعصر(عج) گفت: برنامه های عمرانی و زیر بنایی در راستای محرومیت زدایی در این دو شهرک در حال اجراست که نماینده ولی فقیه در استان در چند روز اخیر از این محله شهرک شهید بهشتی بازدید کردند که برای ایشان تصورش سخت بود و در نمازجمعه این هفته سمنان نیز بیان کردند.

دامغانی با تاکید بر عمق بخشی به اعتقادات و اصول اولیه عنوان کرد: در همین راستا و با شناسایی نقاط کم برخوردار فرهنگی و عدم حضور ر.حانی، طرح سفیران نور را اجرا کرده ایم که تیم فرهنگی متشکل از روحانی و فعالین فرهنگی اعزام می شوند که در دهه کرامت به سه روستای زرگر، گرجی و قلعه میرزاسلیمان بخش بسطام اعزام شدند.

وی ادامه داد: اعزام روحانی به روستاهای فاقد روحانی از دیگر برنامه هاست که تاکنون به چندین روستا روحانی اعزام شده است.

فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به اجلاسیه شهدا و نمایش فصل شیدایی و حضور کم نظیر مردم در این مراسم گفت: این حضور و استقبال نشان می دهد که برنامه های خوب فرهنگی توسط مخاطبین مورد توجه است و باید در این زمینه همه تلاش کنیم.

وی با اشاره به طرح حوضچه آرامش افزود: این طرح با رویکرد اجتماعی و جلوگیری طلاق اجرا شده که در سال 95 میزان طلاق شهرستان کاهش یافت و دو سال است که برنامه در مناطقی که آمار طلاق بالاست با حضور مشاورین خُبره انجام شده و بازخورد خوبی نیز داشته است و ادامه دارد.

دامغانی با بیان اینکه برنامه های دیگری چون راهیان نور و یادواره شهدا و مراسمات و مناسبت های ملی مذهبی انجام شده به طرح جوادالائمه اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای کم کردن اثر اعتیاد در شهرستان در برخی از نقاط پُرخطر و آسیب پذیر انجام شده است و بازخورد خوبی نیز داشته و توانستیم در جهت ترک افراد گام های موثری برداریم.

وی با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر افزود: در سال جاری 400 نفر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر آموزش دیده اند و در سال گذشته نیز 1200 نفر آموز دیده اند و در 21 خرداد مانور تذکر لسانی با حضور 350 نفر با مشارکت دستگاه های اجرای انجام شد و در 21 تیر نیز راهپیمایی حجاب و عفاف با حضور پرشور مردم و به خصوص خواهران برگزار گردید.

فرمانده سپاه شاهرود اضافه کرد: 26 گروه ده نفره بکارگیری شده اند تا در زمان و مکان لازم به تذکر لسانی بپردازند که این امر مستمر می باشد و 30 گروه جدید نیز سازماندهی شده اند که فعالیت های مختلفی در این موضوع در حال انجام است.

وی با اشاره به موضوع علمی و یکی از اولویت های سپاه و بسیج در سال 96 بیان کرد: مرکز رشد شهید تهرانی مقدم زیر مجموعه بسیج علمی در شهرستان است که در نمایشگاه کشوری فناوری حضور فعال داشته و در تجاری سازی و تولید در مقاس صنعتی 8 طرح به مرحله تجاری سازی و تولید رسیده است و 11 طرح نیز مورد حمایت و پیشرفت تجاری سازی است.

دامغانی ادامه داد: خط تولید ضد عفونی کننده اتاق عمل که اثرات زیست محیطی ندارد به مرحله تجاری سازی رسیده و منتظر نظر نهایی دانشگاه علوم پزشکی هستیم تا تولید آن آغاز شود.

وی با اشاره به تولید نمونه آزمایشگاهی شش گیاه دارویی هستیم افزود: داروی ضد افسردگی و تنظیم قند خون و کبد چرب و کرم گیاهی و تسکین دهنده میگرن از جمله این داروهای گیاهی هستند.

فرمانده سپاه شاهرود با بیان اینکه از 20 طرح و ایده برای رسیدن به نمونه اولیه حمایت شده است بیان کرد: 15 طرح نمونه اولیه را تولید کرده اند و ظرفیت تجاری سازی برای آنها ایجاد شده است و پایگاه علمی شهید غلامحسین بسطامی را نیز در شهرستان ایجاد کرده ایم تا در بدنه بسیج کارهای علمی با سرعت بیشتر انجام شود.

وی با اشاره به مرکز رقومی بسیج شاهرود عنوان کرد: در این مرکز در حوزه انیمیشن و توانمندسازی افراد در دست های مختلف تدوین و انیمیشن دو بعدی و سه بعدی آموزش برگزار می شود که هم اکنون 120 نفر دوره تخصصی انیمیشن را می گذارند.

دامغانی با اشاره به تولیدات این مرکز اظهار کرد: تولید فیلم 55 دقیقه ای شهیده سهام خیام و انیمیشن آموزشی برای ادارات در 15 دقیقه و 30 دقیقه انیمیشن دو بعدی در راستای اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی از آن جمله است و در این مرکز گروه انیمیشن دو بعدی نیز راه اندازی شده است.

وی با تاکید بر پوشش کامل اطلاعاتی در سطح شهرستان چه در فضای مجازی و چه در سطح شهرستان گفت: اشراف اطلاعاتی بالایی داریم و همه تحرکات را دقیق رصد می کنیم که نمونه ای کوچکی از آن را چند روز پیش رسانه ای کردیم تا مردم کمی به خود بیایند و آمادگی رزم بسیجیان نیز روز به روز در حال تقویت است و گردان های مختلف ما در حال آمادگی هستند و در اعزام به حرم اهل بیت نیز ما استقبال خوبی داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها