نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه باید جامعه را طوری آموزش داد که عزتمند و خودباور باشد، گفت: این نگاه از مبانی اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۹۰۲۱۹۷
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی صبح سه شنبه در نخستین بازدید منطقه‌ای خود با حضور در شهرستان ساوجبلاغ بخش چهارباغ مزار شهدای گمنام را زیارت کرد و پس‌ازآن در جلسه شورای اداری این بخش شرکت کرد.

خودباوری از مبانی اقتصاد مقاومتی است/ منطقه ساوجبلاغ ظرفیت‌های فراوانی برای اعمال اصول اقتصاد مقاومتی دارد

وی در ادامه ضمن گرامیداشت ایام مبارک ماه ذی‌القعده، اظهار کرد: عملکرد مدیرانی که تلاش می‌کنند تا نگذارند نظام به دلیل کم‌کاری کارگزاران ناکارآمد جلوه کند، برای آن‌ها عبادت محسوب شده و اجر دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: منطقه ساوجبلاغ تا «فشافویه» که درگذشته «ری» نامیده می‌شد جزء حاصلخیزترین مناطق ایران است و ظرفیت‌های فراوانی برای اعمال اصول اقتصاد مقاومتی دارد که باید موردتوجه جدی مسئولان باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید جامعه را طوری آموزش داد که عزتمند و خودباور باشد، گفت: این نگاه از مبانی اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه باوجود داشته‌های فراوان می‌توان بی‌نیاز از دیگران باشیم، گفت: حق نداریم با وابستگی و خواسته‌های از موضع ضعف، شرافت و عزت خود و جامعه را لکه‌دار کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: ننگ است که ما بتوانیم پارچه تولید کنیم ولی در همین منطقه فروشگاهی تأسیس شود که صفرتا صد محصولات آن خارجی باشد.

وی با اشاره به اینکه عصاره اقتصاد مقاومتی توجه به درون است، گفت: نقطه آغاز این توجه، احیای مناطق صنعتی است که قبلاً فعال بوده و امروز دچار سکون و تعطیلی شده‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: کار باید برای خدا باشد؛ کارگزاران نظام اسلامی باید حداقل سالی یک‌بار دستورالعمل منشور حکومتی امیرالمؤمنین (ع) برای مالک اشتر را بخوانند و آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

خطیب جمعه کرج ادامه داد: تصدی امور و انتصابات حتماً باید در اختیار افراد امین و کارگزارانی که تعهد علمی دارند، باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اظهار اینکه مدیران باید مسئولیت را امانت بدانند، ادامه داد: کارگزاران نظام اسلامی باید عاقبت کار خود را طبق دستورالعمل علوی جز سعادت یا شهادت نخواهند.

وی گفت: اگر پذیرفتن مسئولیت‌ها به هدف مقام و منصب و ریاست باشد، کار به نتیجه نخواهد رسید و امیرالمؤمنین‌ (ع) تنها دلیل قابل‌قبول برای تصدی مناصب را خدمت به خلق می‌دانستند.

ارسال نظرات