مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: اردوهای جهادی در قالب «خدمت رسانی به محرومین» و با هدف «اول خودسازی و بعد دگر سازی» تعریف می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۰۲۱۵۳
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، محمدرضا آبدار مسئول بسیج دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات در مورد اردوهای جهادی، گفت: اساسا اردوهای جهادی در محیط پر از شور و نشاط و جهادگران هم بر دانشجویان و مردم حاضر در محیط اردو  ا تاثیرگذار هستند.

وی ادامه داد: اردوهای جهادی در قالب «خدمت رسانی به محرومین» و با هدف «اول خودسازی و بعد دگر سازی» تعریف می‌شوند و از آنجاییکه برترین جهادها جهاد اکبر و مبارزه با نفس است قائدتا در گرمای تابستان و حضور در کنار محرومین بنا است از راحتی‌های روزمره فاصله گرفته است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات اضافه کرد: شاید همین تغییر در نوع نگاه زمینه ساز رشد و تعالی خود دانشجویان در درجه اول سپس تحولات ساطع شده از جانب آنان شود که در اردوهای جهادی تبلوری از عشق به خدمت؛ پویایی در اهداف و اعمال و همچنین بروز و ظهور انسانیت را به کمال شاهد هستیم.

آبدار افزود: این اردوها به صورت دقیق‌تر از جانب دانشجویانِ علاقه‌مند خدمت به قشر مستضعف جامعه و غالبا در مناطق محروم و کم امکانات انجام می‌شود. جهادگران بدون هیچ چشم داشتی هر کدام با توجه به تخصص و توانمندیشان آنچه که به این مناطق دور و نزدیک می‌برند با اخلاص تقدیم می‌کنند.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: سفرهای جهادی دانشجویی به فراخور شرایط برای مناطق نزدیک در طول سال و برای مناطق دور اکثرا در فصل تابستان که اوقات فراغت دانشجویان است طراحی می‌شود؛ تا با فراغ بال دل به دریای خدمت بزنند و فارغ از هر دغدغه‌ای زمانی را کنار محرومان گذرانند و با آنان همسفره شوند و چند صباحی را با این قشر شریف و مظلوم روزگار گذرانند.

مسئول بسیج دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات گفت: همیشه که نمی‌شود نشست و از مسئولان انتظار داشت. اگر مسئولان در قسمت هایی کم کاری کنند حضورِ بی منت دانشجویان جهادگر بسیجی در بزنگاه‌ها تاثیر بسزایی دارد. برکات اردوهای جهادی در این سال‌ها نشان دهنده اثرات راهبردی و ویژه این حرکت مبارک است که باید روز به روز پر قدرت‌تر و وسیع‌تر برگزار شود.

وی تاکید کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران امسال تصمیم گرفته است که با هدف «محرومیت‌زدایی و خدمت خالصانه به محرومین» اردوی جهادی برادران را در قالب تیم جهادی شهدای گمنام در منطقه شناسایی شده روستاهای بی بضاعت «طالقان تپه و بارانی‌ها» از توابع شهرستان گنبد استان گلستان برگزار کند.

این فعال دانشجویی بیان داشت: ای اردو در چندین محور راهبردی از جمله عملیات عمرانی برای ساخت و بازسازی مدرسه؛ تکمیل پروژه ساخت غسالخانه؛برگزاری کلاس‌های آموزشی، خدمات دامپزشکی؛ فعالیت های اثربخش فرهنگی از جمله دیدار با خانواده شهدای روستا و ارتباط گیری چهره به چهره با مردم به اجرا گذارد.

آبدار تصریح کرد: تیم جهادی شهدای گمنام از 15مرداد ماه در این روستاها مستقر شده‌اند و با تلاش شبانه روزی جهادگران و طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا کنون 80 درصد خدماتِت پیش بینی شده در این بازه ارائه شده و با نزدیک شدن به روزهای پایانی این مجاهدت تلاش برای انجام هر چه بیشترِ خدمت در جریان است.

مسئول بسیج دانشگاه علوم و تحقیقات در ادامه گفت: در واحد خواهران هم با عقبه فکری و طرح ریزی که شد در نهایت بنا داریم با رویکردی نو و مسئله محور اردوهای جهادی واحد خواهران را در حواشی تهران و مناطق محروم آن با موضوع «حمایت و خدمت به کودکان کار شهر تهران» فعال کنیم.

وی اضافه کرد: فعالیت جهادی خواهران در محورهای پشتیبانی پزشکی، آموزشی، مهارتی، تقویتی، ارزاق، پوشاک همچنین مشاوره روانشناسی با هدف توانمند سازی این کودکان و حمایت حداکثری از آنان به توفیق الهی است.

آبدار گفت: مسئله آسیب‌های اجتماعی مغفول مانده است. شناسایی منطقه و طرح ریزی برای خدمت و پشتیبانی به این کودکان که این سرنوشت را خودشان انتخاب نکرده‌اند و مثل هر کودک دیگری حتما دوست دارند در محیط آرامی درس بخوانند و پیشرفت کنند انجام شده است و ان‌شاالله با تبلیغاتی گسترده‌ای که در سطح دانشگاه انجام شده به زودی در شهریور ماه 96 و تداوم آن در طول سال شاهد اردوی جهادی پربرکتی از جانب خواهران بسیج دانشجویی علوم و تحقیقات هم باشیم./ فارس

انتهای پیام/

ارسال نظرات