خبرهای داغ:
همایش تشکل های مردم نهاد در جامعه امروزی به مناسبت روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی در موسسه فرهنگی قرآن و عترت بین الحرمین شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۲۱۲۰
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد ابراهیمی نائب رئیس اتحادیه تشکلهای قرآن و عترت استان سمنان در این همایش که در محل دارالقرآن امام حسن مجتبی (ع)  برگزار شد، با تبریک این روز به همه فعالان عرصه مشارکتهای اجتماعی اظهارکرد: جهان امروز جهان مشارکت است و آنچه که این شرایط را محقق می‌سازد اندیشه باور همگرایی و مشارکت است.

وی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد از صفر تا صد همه برنامه ها را خودشان باید انجام دهند، ادامه داد: وقتی به عنوان سازمان مردم نهاد می توانیم داعیه مشارکت داشته باشیم که از صفر تا صد هر اقدامی را خودمان انجام دهیم.

ابراهیمی افزود :  قرآن کریم در آیه 11 سوره رعد می فرماید: «انّ الله لا یُغیِّرُ ما بقوم حتّی یغیّرو ما بانفسهم» ؛ خداوند سرنوشت هیچ قومی و «ملّتی» را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنها خود تغییر دهند. از این رو شاهد هستیم که هرگونه تغییر، دگرگونی، خوشبختی و گمراهی بستگی به ملت ها دارد و اگر «مشارکت های اجتماعی» در چهارچوب قوانین و فرامین الهی باشد، ظلالتی رخ نخواهد داد و مردم آن سرزمین و قوم به سمت خوشبختی حرکت خواهند کرد که البته این یک سنّت تغییر ناپذیری الهی است که امروزه برخی کشورهای غربی به این اعتقاد رسیده اند و حتی در برخی نظریات و مکتب های علمی و سیاسی از جمله فونکسیونالیسم (کارکردگرایی) به این نتیجه رسیده اند و به این امر واقف هستند، که اگر سیستم به خوبی عمل کند جایگاه آن حفظ خواهد شد و دچار اضمحلال نمی شود، البته در اینجا باید این نکته را نیز گفت که مبانی فکری و پایه های عقیدتی ما با آنها (کشورهای غربی) متفاوت است و مبانی قرآنی که ما داریم، آنها بعضاً به صورت تجربی به آن دست یافته اند و شاهد هستیم که غربی ها بر امر «مشارکت اجتماعی» تاکید بیشتری نسبت به ما دارند.  

ابراهیمی خاطرنشان کرد: اصل بدیهی مشارکت اصل تعامل است و ما باید تمام توان خود را برای کاستی‌های عرصه اجتماعی روی میز بگذاریم ، که امید است این مساله با همکاری و مساعدت مسئولین امر همراه گردد.

این همایش بمدت دو روز با حضور جمعی از فعالان فرهنگی برگزار گردید که در پایان حاضرین به بیان دیدگاهها و راهکارهای خود مبنی بر ارائه خدمات فرهنگی ، اجتماعی تاثیرگذاردر جامعه پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها