مدیر کل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیر گروه تلویزیونی شاهد از برگزاری اختتامیه مسابقات قرآنی ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر در پایان مرداد ماه و همچنین برگزاری کنگره شعر شهدای منا و مدافعان حرم خبر داد.
کد خبر: ۸۹۰۲۰۳۷
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،نشست خبری «حسینعلی بیات» مدیر کل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیر گروه تلویزیونی شاهد در خصوص برنامه های این سازمان، روز دوشنبه 23 مرداد ماه در ساختمان شهید رسول‌زاده بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

بیات در این نشست با اشاره به برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات قرآنی ویژه خانواده شاهد و ایثارگر اظهار داشت: مرحله نهایی این مسابقات در دو دوره ویژه ایثارگران و فرزندان پسر از 26 تا 29 مرداد و ویژه همسران و دختران 30 مرداد لغایت دوم شهریورماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 400 هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران در عرصه‌های قرآنی گفت: در این بین 470 حافظ کل و 700 پیشتاز قرآنی شامل 150 قاری برتر قرار دارند که در برنامه های مختلف حضوری و غیرحضوری شرکت می کنند.

مدیر کل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: مسابقات در چهار رشته حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم و در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری در حال برگزاری است. در هر دو گروه ایثارگران به همراه پسران و همسران و دختران در مرحله شهرستانی 25 هزار نفر، در مرحله استانی 10 هزار نفر و در مرحله کشوری 720 نفر شرکت می کنند که در این مرحله در گروه ایثارگران و پسران 320 نفر و همسران و دختران 400 نفر به اختتامیه مسابقات راه پیدا می کنند.

وی با اشاره به برتری بنیاد شهید از بین 30 ارگان دولتی در فعالیت های قرآنی از برگزاری مسابقات و کلاس های مختلف آموزشی خبر داد و افزود: مسابقات پژوهشی استانی و کشوری هر سال طبق موضوع مشخص برگزار می شود و شرکت کنندگان پژوهش های خود را ارسال می کنند. هزار و 100 حسینیه در جامعه ایثارگران در حال انجام فعالیت های قرآنی است. برگزاری کلاس های مهدویت، طرح ملی حفظ قرآن کریم در شهرستان ها و مسابقات کتابخوانی در ماه رمضان، ماه محرم و دهه فجر از دیگر برنامه های دفتر هنری بنیاد شهید است.


تولید 26 برنامه تلویزیونی در گروه تلویزیونی شاهد

بیات همچنین از تولید 26 اثر تلویزیونی و سینمایی در گروه تلویزیونی شاهد خبر داد و گفت: «قاصدک»، «خط ویژه عشق»، «امروز با تو» و «مثبت جنگ» از جمله برنامه های تلویزیونی است. قاصدک در 52 قسمت پخش شده است و در حال تولید قسمت جدید آن هستیم تا در شبکه یک و یا سه سیما پخش شود. «امروز با تو» کاری انیمیشنی با همکاری مرکز پویانمایی صبا است که به معرفی 352 شهید به بهانه سالگرد تولدشان ساخته شده است. برنامه مثبت جنگ با درون‌مایه طنز نیز تاکنون 20 قسمت از آن به روی آنتن رفته است.

وی با اشاره به دیگر تولیدات گروه تلویزیونی شاهد بیان کرد: برنامه تلویزیونی «مادرانه» در 52 قسمت که غالبا در شبکه پنجم سیما پخش می شود، تولید پخش شده است. فیلم های کوتاه «نامه های آسمانی» از دیگر تولیدات ما است. نمایشی با موضوع شهدای هفتم نیز که 25 شب در تئاتر شهر به اجرا درآمد، با استقبال خوبی مواجه شد و قرار است تا دو ماه دیگر فیلم سینمایی آن نیز ساخته شود. همچنین داستان خانواده 5 شهید قمی نیز خمیرمایه یک فیلم داستانی خواهد بود که کار سخت آن در حال اجرا است.

برگزاری کنگره شعر شهدای منا و مدافع حرم

بیات ادامه داد: برنامه رادیویی «با ستاره ها» چهار روز در هفته در رادیو فرهنگ اجرا می شود. کاری 52 قسمتی نمایشی نیز در حال تولید در رادیو جوان است. 4 روز برنامه رادیویی با ستاره ها را هم در رادیو فرهنگ داریم.

مدیر کل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری کنگره شعر شهدای منا و مدافعان حرم در آینده خبر داد و گفت: در موضوع شهدای منا 10 مستند تولید شده است و قرار است آلبومی از ترانه های خوانده شده توسط فرزندان شهدا تهیه شود. همچنین نمایشنامه ای از شهید رجایی و شهادت ایشان در حال آماده سازی است.
ارسال نظرات