کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد

مطلب توهین‌آمیز روزنامه"قانون" اقدامی علیه امنیت ملی/"قانون" منتشر کننده مواضع داعش

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: مطالب توهین‌آمیز روزنامه "قانون" از این جهت که می‌تواند اقدامی برای تحریک افکار عمومی و جوسازی علیه سیاست‌های کلی نظام و اقدام علیه امینت ملی باشد باید از سوی قوه قضائیه به عنوان جرم امنیتی؛ نه تخلف ساده مطبوعاتی تلقی و با آن برخورد شود.
کد خبر: ۸۹۰۱۹۷۴
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷

محمدجواد یاری کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی درباره توهین روزنامه‌ "قانون" به مدافعان حرم و سپاه قدس گفت: روزنامه "قانون" یکی از روزنامه‌های افراطی جریان اصلاح‌طلب است که سابقه اهانت به مبانی دینی و نهادهای انقلابی را در پرونده خود دارد، این روزنامه در مدت دو روز متوالی به حمله علیه سیاست‌های کلی نظام که همان بحث دفاع از حرم است و تطمیع و تخطئه سیاست‌های کلی نظام پرداخت.

وی افزود: این روزنامه نه تنها به خاطر مطالب اهانت‌آمیز خود علیه مدافعان حرم و همچنین سیاست‌های کلی نظام عذرخواهی نکرد بلکه در جسارتی بالاتر مجدد همان حرف‌ها را تکرار کرد و این مسبوق به سابقه است.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه این جریان مورد حمایت دشمنان نظام اسلامی است، گفت: اینکه "شیمون پرز" اعلام می کند که "اصلاح طلبان سرمایه اسرائیل در ایران هستند و به نیابت از ما با جمهوری اسلامی ایران می جنگند" اینجا معنا پیدا می‌کند، در جریان دوم خرداد نزدیک به 4 جلد کتاب، حجم شبهات و اهانت‌هایی بود که به مبانی دینی انقلابی و اسلامی وارد کردند و این از یک جریان که مورد حمایت دشمنان نظام اسلامی است چیز عجیبی نیست.

یاری با یادآوری این موضوع که مطبوعات مدیریت افکار عمومی را بر عهده دارند، گفت: وقتی روزنامه "قانون" چنین مطالب توهین‌آمیزی را منتشر می‌کند طبیعی است که دشمن را خوشحال می‌کند. و این حاکی از نفوذی است که مقام معظم رهبری نسبت به آن هشدار می‌دهند و از انجاکه مطبوعات مدیریت افکار عمومی را به نوعی دنبال می کند موضوع باید به عنوان یک جرم توسط قوه قضائیه نگریسته شود.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام روزنامه اصلاح‌طلب اقدامی علیه امنیت ملی است، گفت: این جریان مشکوک است و در هیچ جای جهان اینکه گروهی را که مدافع ناموس و شرف آن کشور هستند را اینگونه مورد هجمه قرار دهند، وجود ندارد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: این جریان توسط مطبوعات دوم خردادی به طرق مختلف دنبال می‌شود، و هدف اصلی آنان هم تحریک افکار عمومی و جوسازی علیه سایست‌های نظام است چراکه همگام با حرکات دشمن در خارج از مرزها، در داخل پازل دشمن را کامل کرده و علیه سیاست‌های کلی نظام جوسازی می‌کنند.

یاری عدم حمایت از سوریه و بشاراسد از لسان این جریان شنیده می‌شود، گفت: حرف این جریان داخلی این است که چرا ایران از بشاراسد و سوریه حمایت می‌کند و چرا حملات موشکی به مقر داعش داشتیم؟ و بعضاً انسان تعجب می‌کند که شاید داعشی‌ها در این روزنامه قلم می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: این مطالب منتشر شده در روزنامه "قانون" از این جهت که می‌تواند اقدامی برای تحریک افکار عمومی و جوسازی علیه سیاست‌های کلی نظام و اقدام علیه امینت ملی باشد باید از سوی قوه قضائیه به عنوان جرم امنیتی؛ نه تخلف ساده مطبوعاتی تلقی و با آن برخورد شود.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: در حالیکه دوست و دشمن اقدامات سپاه و مدافعان حرم را تحسین می‌کند این جریان مشکوک داخلی شروع به تخریب این اقتدار و عزت و استقلالی که سپاه و مدافعان حرم برای ما رقم زده‌اند می‌کنند، لذا از هر جنبه که به این داستان نگاه کنیم مشکوک است و باید با آن برخورد جدی شود.

یاری افزود: در هیچ نقطه از جهان به کسانی که در مطبوعات فعالیت می‌کنند این اجازه داده نمی‌شود که سیاست‌ها و استراتژی‌های کلی نظام را تضعیف کنند ولی متاسفانه در کشور ما با سوء استفاده از فضای تساهل و تسامح که دولت ایجاد کرده این اتفاق را شاهدیم.

وی با تاکید بر اینکه این حرکت روزنامه قانون به نوعی گرای دادن و جاسوسی واضح به نفع داعش است، گفت: بی‌شک وزارت ارشاد اقدامی با این روزنامه نخواهد داشت مگر اینکه فشار افکار عمومی زیاد باشد ولی قوه قضائیه با این نگاه که این امر یک اقدام علیه امنیت ملی است می‌تواند به مسئله ورود کند و خانواده شهدای مدافع حرم و سپاه هم می‌توانند با طرح شکایت برای همیشه تکلیف این روزنامه را مشخص کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات