رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از تهیه و تجهیز یونیت سیار دندان‌پزشکی در استان خبر داد و گفت: ارائه خدمات دندان‌پزشکی به مناطق دور از مراکز بهداشتی درمانی مانند حاشیه شهرها و روستاها جزو اهداف بعدی یونیت سیار است.
کد خبر: ۸۹۰۱۹۷۲
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دکتر حسن طاهراحمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجرای طرح "تحول سلامت" به اقشار آسیب‌پذیر در حوزه درمان کمک شایانی داشته است، گفت: اجرای این طرح پرداختی از جیب بیماران را تا حد قابل توجهی کاهش داده است ولی این طرح در کنار مزایا، معایبی هم دارد که در آینده طرح را با مشکل مواجه می‌سازد.

وی با اشاره به معایب این طرح گفت: بهتر بود این طرح به اقشار محروم و کم درآمد تخصیص پیدا می‌کرد، بسیاری از اقشاری که از نظر مالی در تنگنا نیستند ترجیح می دهند برای پرداخت کمتر از جیب خود به مراکز دولتی مراجعه داشته باشند و این باعث شده تا تعداد مراجعات به بیمارستان‌های دولتی افزایش پیدا کند.

رئیس علوم پزشکی اراک به راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی در شهرستان‌های دیگر گفت: استان مرکزی سه دانشکده علوم پزشکی در اراک، خمین و ساوه دارد که برخلاف تصورات موجود، تشکیل دانشکده‌های اقماری به ضرر مردم است و تهدیدهای آن بیشتر از فرصت‌های آن است.

طاهراحمدی در خصوص سوء استفاده از طرح "تحول سلامت" و مُهر پزشکان گفت: اجرای هر طرح بزرگی با سوء استفاده‌هایی همراه است و این وظیفه دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان است که نسبت به آن حساسیت نشان دهد.

وی با اشاره به حضور دسته جمعی بیماران در مطب پزشک گفت: متولی این امر دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی است که قطعا این موضوع با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود و با موارد مشاهده شده برخورد می‌شود.

رئیس علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه با متخلفین به جد برخورد می‌شود، گفت: در صورت مشاهده تخلفات پزشکی، بیماران می‌توانند با سامانه‌های 1590 و 1690 تماس بگیرند.

طاهراحمدی در بخشی دیگری از سخنانش توجه به شهرستان‌های کمتر برخوردار را از رویکردهای علوم پزشکی مطرح و بیان کرد: عدالت حکم می‌کند که به شهرستان‌های محروم نیز رسیدگی کنیم که راه‌اندازی بیمارستان خنداب و اضافه کردن بخش‌های سونوگرافی، اتاق عمل و دستگاه بیهوشی به این بیمارستان در راستای این اهداف صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه از کیفیت خدمات ارائه شده به بیماران غفلت نکرده‌ایم، افزود: حدود 109 پروژه در بخش بهداشت استان به غیر از شهرستان‌های ساوه و خمین آغاز شده که از این تعداد 50 پروژه افتتاح شده و مابقی در آینده افتتاح خواهد شد و این حکایت از این دارد که به غیر از بحث کمیت، کیفیت را نیز مد نظر داریم.

رئیس علوم پزشکی اراک در خصوص پرداختی‌های کارکنان در قالب "طرح قاصدک" گفت: این طرح برمبنای پرداخت براساس عملکرد فرد است. در این خصوص پرداخت کارانه در سطح کشور 11 ماه عقب افتاده در حالیکه این رقم در استان مرکزی بین هفت تا هشت ماه است. علت این تعویق در پرداخت کارانه‌ها عدم پرداخت بدهی بیمه‌ها به علوم پزشکی است.

طاهراحمدی تصریح کرد: در حال حاضر علوم پزشکی 160 میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب دارد و از سویی ما 130 میلیارد تومان بدهی به بخش‌های دیگر داریم. در صورت پرداخت شدن بدهی‌ها قادر خواهیم بود پرداخت کارانه‌ها را به روز کنیم.

وی افزود: در دو ماه آینده 96 تخت جدید به بیمارستان آیت‌الله خوانساری‌ اراک اضافه می‌شود، گفت: فاز دوم این بیمارستان به منظور ارائه خدمات بهتر به بیماران تا دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس علوم پزشکی اراک با اشاره به عملیات تکمیل پروژه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک گفت: این بیمارستان 486 تخت دارد که عملیات اجرایی آن در مدت دو سال و نیم گذشته 52 درصد پیشرفت داشته که باتوجه به روند عملیات اجرایی بیمارستان‌های خصوصی که در سطح استان وجود دارد از پیشرفت خوبی در این مدت برخوردار بوده است. پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) به سه فاز تقسیم شده که تا خرداد سال 97 فاز نخست آن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

طاهراحمدی با اشاره بیمارستان 617 تختخوابی شرکت کره‌ای گفت: مقرر شده بود که یک‌هزار تخت بیمارستانی به تخت‌های بیمارستانی اضافه شود که شرکت کره‌ای بخشی از آن را عهده‌دار شده است و برای این منظور زمینی به مساحت 12 هکتار در مقابل پارک شهید باهنر اراک برای این امر اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به خدمات در حوزه دندانپزشکی هم گفت: اغلب ما ایرانیان به دلیل هزینه‌های سنگین دندانپزشکی، دندان‌های فاسدی داریم که در این راستا برای کمک به پرداخت هزینه‌های درمان در این بخش، دانشکده دندانپزشکی واقع در شهرک نبئی اراک خدمات مذکور را با نرخ دولتی به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهد.

رئیس علوم پزشکی اراک از تهیه و تجهیز یونیت سیار دندان‌پزشکی در استان خبر داد و گفت: ارائه خدمات دندان‌پزشکی به مناطق دور از مراکز بهداشتی درمانی مانند حاشیه شهرها و روستاها جزو اهداف بعدی یونیت سیار است.

طاهراحمدی تصریح کرد: مرکز دندانپزشکی واقع در هپکو نیز با نرخ دولتی به مراجعه کنندگان خدمات رسانی می‌کند و بار هزینه‌های دندانپزشکی را کاهش داده است.

وی در خصوص تحقیقات درباره ارتباط سرطان با آلودگی هوای اراک گفت: سرطان علل مختلفی دارد که یکی از دلایل آن آلودگی هواست. تا زمانی که تحقیق علمی جامعی در این خصوص صورت نگیرد نمی‌توانیم قضاوت دقیقی در خصوص ارتباط این دو با یکدیگر داشته باشیم.

طاهراحمدی در پایان خاطرنشان کرد: پروپوزال تحقیقاتی با حضور 40 استاد در این خصوص تدوین شده است که مقرر شد سه میلیارد تومان تجهیزات مورد نیاز فراهم شود، اما ردیف بودجه برای این مهم وجود ندارد و اگر تجهیزات مهیا شود در اسرع وقت تحقیقات شروع می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات