رئیس شورای رقابت گفت: هیات تجدید نظر شورای رقابت سازمان صدا و سیما را به پرداخت یک و نیم میلیارد ریال جریمه نقدی و توقف «رفتارهای غیرقانونی» محکوم کرد اما این سازمان ضمن اعتراض به حکم، جریمه را نپرداخته است.
کد خبر: ۸۹۰۱۸۴۲
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، «رضا شیوا» رئیس شورای رقابت اظهار کرد: در رابطه با فعالیت های اقتصادی صداوسیما، شورای رقابت می تواند دخالت کند و این فعالیت‌ها شامل فروش آگهی‌ها و مسائل دیگر است؛ زمانی که شورای رقابت بررسی های مورد نیاز را در رابطه با شکایت مطرح شده از سوی شرکت مربوطه (رایانه کمک) انجام داد حکم صادر کرد که دستورالعمل تنظیم قیمت برای تمام فعالیت‌های اقتصادی که صداوسیما انجام می‌دهد نیز اعمال شود.
وی افزود: بعد از اینکه حکم مربوطه را به صداوسیما ابلاغ کردیم و صداوسیما جریمه شد این سازمان اعتراض کرد و این حکم به هیات تجدید نظر شورا منتقل شد.
ویگفت: صداوسیما به ابلاغیه شورای رقابت توجه نکرده و اظهار می‌کند که این موضوع در حوزه فعالیت شورا نیست و این در حالی است که بحث قیمت گذاری فعالیت‌های اقتصادی به عهده شورای رقابت است.
شیوا با بیان اینکه ما هنوز در این زمینه با صداوسیما به نتیجه نرسیده‌ایم، گفت: این سازمان معتقد است که صداوسیما از این موضوع و قیمت گذاری مستثنی است و نباید جزو فعالیت‌های اقتصادی قلمداد شود.
وی در عین حال تاکید کرد: شورای رقابت در این زمینه کارشناسانی دارد و صداوسیما در نهایت باید به تصمیم شورای رقابت احترام بگذارد چون همه باید تابع قانون باشند.
رییس شورای رقابت در عین حال تاکید کرد: اگر شورای رقابت تصمیمی می گیرد باید صداوسیما به آن عمل کند و همه باید از قانون تبعیت کنند و شورای رقابت نیز همیشه در جهت منافع مردم و فعالیت صحیح اقتصادی گام برمی دارد.
بر اساس این گزارش، هیات تجدید نظر شورای رقابت درباره‌ی شکایت شرکت خصوصی رایانه کمک، این سازمان را به دلیل نقض جزء 2 بند ط ماده 45 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 و تحریم پخش آگهی‌های شرکت شاکی (در خلال تحریم‌های بین المللی) به پرداخت یک و نیم میلیارد ریال جریمه‌ی نقدی و توقف «رفتارهای غیرقانونی» موضوع جزء 2 بند "ط” ماده 45 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 محکوم کرد.
ارسال نظرات