جمشیدی گفت: بايد امیدوار بود پس از بررسي‌هاي نمايندگان مجلس، آنهايي که فارغ از تعلقات جناحي و مبتني بر منطق شايسته‌سالاري و کارآمدي، صلاحيت تصدي پست وزارت را دارند، از مجلس شوراي اسلامي رأي اعتماد بگيرند
کد خبر: ۸۹۰۱۸۰۴
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی استان ایلام؛ روح اله جمشیدی، مدیریت بررسی تحلیل سازمان بسیج دانشجویی استان پیرامون تغييرات کابينه دولت گفت: با برگزاري مراسم تنفيذ و تحليف، آقاي حسن روحاني در جايگاه رياست‌جمهوري، دولت دوازدهم فعاليت خود را آغاز کرد. اولين گام در اين مسير معرفي اعضاي کابينه است که اين امر روز گذشته انجام شد و آقای روحانی 17 وزير را به مجلس پيشنهاد داد و تنها کرسي وزارت علوم است که بي‌نام مانده است و طي روزهاي آتي مشخص خواهد شد.

جمشیدی با اشاره به معرفی 9 وزير از اعضاي دولت يازدهم براي حضور در دولت دوازدهم گفت:هفت گزينه در صورت کسب رأي اعتماد از مجلس شوراي اسلامي، اولين دوران وزارت خود را تجربه خواهند کرد و تنها وزیر نیروی پیشنهادی پیشتر در دولت اصلاحات در کابینه حضور داشته است.

مدیریت بررسی تحلیل سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام گفت: سن بالاي کابينه دولت يازدهم با ميانگين 61 سال همواره مورد انتقاد حاميان و منتقدان دولت بوده که اکنون روحاني با معرفي کابينه‌اي با ميانگين 58 سال توانست کابينه‌اي جوان‌تر نسبت به دولت گذشته به مجلس معرفي کند.

وی افزود: با معرفي کابينه، کار مجلس شوراي اسلامي آغاز شده و باید پس از بررسي برنامه‌ها و سوابق اين افراد، درباره اعتماد يا عدم اعتماد به ايشان تصميم‌گيري کند. در اين ميان، خط مشي سياسي نمايندگان در تصميمات آنان بي‌تأثير نخواهد بود.

جمشیدی اظهار داشت: به نظر مي‌رسد، بخشي از اصلاح‌طلبان تندروی مجلس از فهرست پيشنهادي چندان رضايت نداشته باشند و اين نارضایتی ممکن است به رأی‌ نیاوران چندين نفر از وزرا بينجامد. برای نمونه، محمود صادقي يکي از نمايندگان تهران در اولين واکنش در صفحه توئيتر خود درباره معرفي وزرا يادداشت کوتاهي منتشر کرد و چنين نوشت: «امروز يکي از نمايندگان اصولگراي کميسيون آموزش با انتقاد از گزينه پيشنهادي وزارت آموزش و پرورش مي‌گفت کاش يک اصلاح‌طلب توانمند معرفي مي‌کردند.»

مدیریت بررسی تحلیل سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام با اشاره به اینکه عدم حضور زنان در ميان وزراي کابينه گفت: این موضوع از جمله نکات قابل توجهي است که پس از هفته‌ها گفت‌وگو و مناقشه درباره آن به ثمر نرسيد و بی‌شک با واکنش بخشي از نمايندگان اصلاح‌طلب مواجه خواهد شد.

جمشیدی گفت: به هر حال، بايد امیدوار بود پس از بررسي‌هاي نمايندگان مجلس، آنهايي که فارغ از تعلقات جناحي و مبتني بر منطق شايسته‌سالاري و کارآمدي، صلاحيت تصدي پست وزارت را دارند، از مجلس شوراي اسلامي رأي اعتماد بگيرند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات