رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران معتقد است که نظام مالیاتی، نظام بانکی و سازمان تامین اجتماعی همکاری لازم را با تولیدکنندگان ندارند که باید انعطاف بیشتری در ارتباط با واحدهای تولیدی از خود نشان دهند.
کد خبر: ۸۹۰۱۸۰۳
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا مس‌فروش در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با معرفی "شریعتمداری" به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت دوازدهم، اظهار کرد: قطعا رییس جمهوری در مورد وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم درستی اتخاذ کرده و با توجه به وضعیتی که هم اکنون کشور با آن مواجه است، مصالح را در نظر گرفته‌ است.

وی ادامه داد: با توجه به شناختی که از محمد شریعتمداری داریم، وی در حوزه بازرگانی سابقه طولانی مدت دارد و به تولید و اشتغال نیز مشرف است؛ بنابراین به نظر می‌رسد بتوانیم در بخش صنعت، معدن، تولید و اشتغال گامی رو به جلو برداریم.

سخت‌گیری‌های بانکی برای ارائه‌ تسهیلات به تولید

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان این که گرفتاری‌ها و مشکلات در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور بسیار زیاد است، خاطر نشان کرد: با توجه به جلسات متعددی که در ستاد تصویب می‌شود شاهد مطرح شدن سخت‌گیری‌ها توسط نظام بانکی برای ارائه‌ تسهیلات به واحدهای تولیدی هستیم.

مس‌فروش افزود: متاسفانه بانک‌ها سختگیری‌های عدیده‌ای در ارتباط با ارائه تسهیلات اعمال می‌کنند و با توجه به سپرده‌ای که از تولیدکننده یا سرمایه‌گذار می‌گیرند سود تسهیلات براساس نرخ شورای پول و اعتبار که معادل ۱۸ درصد است، رعایت نمی شود و به ۲۰ تا ۲۱ درصد افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر این که عدم انعطاف نظام مالیاتی، نظام بانکی و سازمان تامین اجتماعی مشکلات عدیده‌ای را برای تولید کنندگان ایجاد کرده است، اظهار کرد: باید این سه مورد که به آنها اشاره کردیم انعطاف بیشتری را نسبت به واحدهای تولیدی دارای نام و نشان از خود بروز دهند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که در دوره چهار ساله گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت همه مشکلات پیش روی این بخش برداشته نشد، عنوان کرد: در مجموع هرچند که نسبت به قبل گام‌های رو به جلویی برداشته شد، اما اینگونه نبود که همه مشکلات حل شده باشد. چرا که علاوه بر وجود مشکلات مالی و اعتباری، همکاری‌های لازم توسط صندوق توسعه ملی، بانک‌ها، سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی با تولیدکنندگان صورت نمی‌گیرد.

ارسال نظرات