نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج» تشریح کرد

عدم تبعیت بانک ها از یک مدیریت واحد

عباس فلاحی باباجان گفت: قوانین مربوط به ساماندهی نظام بانکداری باید به شکل صحیح انجام بگیرد متاسفانه عدم تبعیت بانک ها از یک مدیریت واحد به شکل وفور دیده می‌شود .
کد خبر: ۸۹۰۱۷۷۸
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۶

عباس فلاحی باباجان نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: یکی از عمده ترین نگرانی‌ها، عدم مدیریت صحیح در نظام بانکداری کشورمان است یکی از تجربیاتی که در سال‌های گذشته داریم این است که بانک‌های کشورمان به خوبی نتواستند ساماندهی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه فرایند بانکداری در کشورمان دچار اختلالات فراوانی شده است افزود: آنچه در بانک ها  در حال شکل گرفتن است این است که مدیریت منابع مالی به شکل صحیح انجام نشده است از جمله اینکه مصوبات قانونی در مجلس از سوی نظام بانکداری کشورمان اجرایی نشده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: قوانین مربوط به ساماندهی نظام بانکداری باید به شکل صحیح انجام بگیرد متاسفانه عدم تبعیت بانک ها از یک مدیریت  واحد به وفور دیده می‌شود .

فلاحی باباجان گفت:  بانک ها از یک سیستم واحدی تبعیت نداشته و به نوعی خودسرانه فعالیت های بانکی را بدون توجه به قوانین و شرایط مزبور انجام می دهند لذا در مورد بانک‌ها  نگرانی تشدیدکنندگی وجود دارد از جمله اینکه ادغام بانکی به طور صحیح انجام نشود .

وی در خاتمه افزود: ادغام بانکی مستلزم  یک مدیریت صحیح  و اصولی است که همه بانک ها از دستورات اجرایی تبعیت کنند و  از یک مدیریت صحیح و اصولی برخوردار باشند لذا باید همه عوامل و مولفه های لازم در ادغام بانکداری مورد توجه مسوولان و قانونمداران و کارشناسان بانکی قرار بگیرد.

ارسال نظرات