خبرنگاران شهرستان های استان تهران در شهرری گرد هم آمدند

خبرگزاری بسیج: همایش تجلیل از خبرنگاران شهرستان های استان تهران، به مناسبت گرامیداشت مقام خبرنگار در شهرری برگزار شد .
کد خبر: ۸۹۰۱۷۴۵
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در همایش تجلیل از خبرنگاران شهرستان های استان تهران، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و ده ها خبرنگار از سراسر استان تهران حضور داشتند.

«حسین انتظامی» معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش با بیان اینکه الگوی مصرف جهانی رسانه عوض شده است افزود: سهم و نقش رسانه های همگانی سنتی از جمله رادیو، تلویزیون و مطبوعات روز به روز کمتر می شود و جای خود را به شبکه های مجازی داده اند که این موضوع، یک روند جهانی است.

وی با تاکید بر تخصصی شدن رسانه ها افزود: رسانه ها با رویکرد بین المللی، رسانه های تخصصی و رسانه های محلی امروز فرصت عرض اندام داشته و این دوره متعلق به آنان است .

انتظامی با بیان اینکه یکی از سیاست های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از رسانه های محلی به جای نمایندگی روزنامه ها و نشریات سراسری است افزود : رسانه های محلی علاوه بر اینکه از نظر اقتصادی برای خود و مستقل فعالیت می کنند، منعکس کننده مشکلات و مسائل منطقه خود بوده و تاثیرگذار هستند .

وی گفت: بر اساس آمارها حدود 20 هزار خبرنگار داریم که کمتر از 8 هزار نفر آن خبرنگار واقعی هستند و بقیه با عناوین دیگری در حوزه خبرنگاری فعالیت دارند .

«برزین ضرغامی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز در سخنانی با قدردانی از زحمات بی وقفه اصحاب رسانه، گفت: شفافیت سازی یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید است.

وی  با بیان اینکه   در ابتدای دولت یازدهم تسهیلات بیمه به ۴ هزار خبرنگار ارائه می شد، افزود: اکنون این رقم به ۱۲ هزار خبرنگار رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران  با اشاره به اینکه شفافیت معیار و شاخص روابط بین مسئولان و خبرنگاران است اظهار داشت: خبرنگاران به عنوان رابط صادق میان مردم و دولت هستند که بر مبنای آزادی دسترسی به اطلاعات، مشکلات و نیازها را رصد کرده و منعکس می‌کنند.

ضرغامی درباره امنیت شغلی خبرنگاران، بیان داشت: یکی از مهمترین مسائل در حوزه رسانه تامین امنیت شغلی و بیمه خبرنگاری است و هدف از ایجاد خانه مطبوعات استان تهران، پیگیری مشکلات صنفی آنان بوده است.

«هدایت الله جمالی پور» معاون استاندار تهران و  فرماندار ویژه ری نیز در این همایش با بیان اینکه خبرنگاران ثابت کردند که راه خود را خوب می شناسند و مدافع حقوق مردم هستند افزود: مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی، تسهیل کننده امور مردم و  کشور هستند .

گفت: دولت هیچگاه به دنبال محدود کردن رسانه ها نبوده و همواره از نقد سازنده و منصفانه استقبال کرده است و از فرصت مطبوعات برای اصلاح خود بهره می برد .

در پایان این مراسم از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستانهای استان تهران تجلیل و قدردانی شد. 

 

ارسال نظرات