خبرهای داغ:
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه قم خبر داد؛

شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن کریم

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم از شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن خبر داد.
کد خبر: ۸۹۰۱۶۱۹
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام علی عزیزی، شامگاه یکشنبه در مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم اظهار داشت: مسابقات قرآن استان طی دو سال گذشته تنها در رده سنین بالای ۱۸ سال برگزار شده است و شاهد رشد شرکت کنندگان بوده‌ایم.

وی افزود: در مرحله شهرستانی بیش از ۳ هزار نفر حضور داشتند که از این تعداد، ۳۰۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه هدف این مسابقات شناسایی استعدادهای نخبه قرآنی و معرفی آن به سطح کشوری است، اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف این مسابقات عمل به دستورات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد فضای قرآنی در جامعه است.

وی افزود: مسابقات در روزهای ۱۷ تا ۲۰ مردادماه در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، دعاخوانی، اذان، تواشیح، تفسیر، نهج البلاغه و ... با حضور قاریان و حافظان از دو گروه جنسی زن و مرد برگزار شد و داوران بین المللی و ملی آن را داوری کردند.

حجت الاسلام عزیزی اضافه کرد: رعایت تکریم شرکت کنندگان در مسابقات، ایجاد فضایی جذاب برای مسابقات قرآنی، دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور در سالن مسابقات و استفاده از الحان و نغمات و مفاهیم قرآنی و اهدای نرم افزار و بسته فرهنگی به مدعوین را از جمله ویژگی‌های این مسابقات برشمرد.

وی افزود: این مسابقات در رشته‌های حفظ موضوعی، حفظ ترتیبی کل، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء و ۵ جزء، اذان، معارف نهج البلاغه، تواشیح و قرائت و ترتیل برگزار شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه شرکت کنندگان از نحوه برگزاری این مسابقات ابراز رضایت داشتند، اظهار داشت: اطلاع رسانی این دوره از مسابقات و مدیریت اجرایی برنامه‌ها در طول ۴ روز رضایت بخش بود و کمیته‌های مختلف به خوبی به وظایف خود عمل کردند.

وی با بیان اینکه اقبال گسترده‌ای از سوی اقشار مختلف مردم از مسابقات صورت گرفت، ادامه داد: در بیشتر مواقع فضای سالن شاهد بهره مندی تعداد زیادی از مردم از قرائت قاریان و اجرای حافظان و ادعیه‌خوانان بود.

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه ساختار معاونت فرهنگی اوقاف قم از اداره قرآنی تفکیک و اداره قرآنی ساختار مستقلی پیدا کرده است، اضافه کرد: تشکیل شورای قرآنی با حضور استادان و مسئولان اوقاف از دیگر کارهای صورت گرفته است.

وی به طرح ملی حفظ قرآن اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۳ هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند و امسال نیز هشت هزار نفر در این طرح مشغول فراگیری حفظ قرآن هستند.
ارسال نظرات