مظفری
نائب رئیس اتاق اصناف همدان:
نائب رئیس اتاق اصناف همدان و رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان گفت:امروز یک بخش از تولید 30 درصد از تولید کفش زنانه کشور در همدان تولید می شود واین افتخار ماست که امروزه ما به کشورهای عربی عراق صادرات داریم.
کد خبر: ۸۹۰۱۵۸۳
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشور خبرگزاری بسیج،احمد گازرانی نائب رئیس اتاق اصناف استان همدان و رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان در چهارمین همایش تخصصی صنعت کیف، کفش و چرم در همدان با حضور مسئولین کشوری و لشکری و مسئولین استانی و اتحادیه ها که در مجتمع انصار برگزار شد، اظهار داشت: صنعت چرم امروز در کشور رتبه دوم داراست. این صنعت در استان اشتغالزایی خوبی کرده است.

وی گفت: همدان پایتخت تاریخ، تمدن ایران زمین، مهد فرهنگ، دارای یک هزار و هشتصد جاذبه گردشگری، مرکز تجارت و بازرگانی و سیاسی و اجتماعی، مردمانی با فرهنگ و با تجربه، همدان، چرمشهر ایران زمین، شهر دباغ خانه ها، اولین صادرکننده محصولات کیف و چرم و پاپوش به کشورهای اروپائی است.

گازرانی در ادامه تأکید کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با همدلی و همزبانی در راستای سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران و در حمایت از صنایع کوچک که بخش عظیمی از صنعت کیف و کفش و چرم در صنایع کوچک فعالیت می کند.

نائب رئیس اتاق اصناف همدان و رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان تصریح کرد: اتحادیه کیف و کفش و چرم کشور با همکاری اتاق اصناف، بسیج اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرکهای صنعتی و صندوق کارآفرینی امید و تشکلها و نهادهای مرتبط مفتخر است که میزبان بزرگان صنعت کیف و کفش و چرم در چهارمین همایش تخصصی این صنعت می باشد.

وی عنوان کرد: در سال 90 - 92 آمار خوبی در صنعت چرم همدان نداشتیم و 300 واحد تولیدی چرم فعال در استان داشتیم که طی این سال ها به 1000 واحد تولیدی افزایش یافت و این با حمایت اتاق اصناف و افراد متعصب به همدان امکان پذیر نبود.

گازرانی از اشتغال به کار 7000 نفر خبر داد و اعلام کرد: کیف و کفش و چرم ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال دارد و نقش تأثیرگذاری در افزایش تولید و اشتغالزایی دارد و همچنین ارزآوری برای استان داشته است که بخشی از اشتغال کشور بر عهده این قشر از جامعه قرار گرفته است.

نائب رئیس اتاق اصناف همدان و رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان در ادامه افزود: امروز یک بخش از تولید 30 درصد از تولید کفش زنانه کشور در همدان تولید می شود و این افتخار ماست که یک بخشی از محصولات چرمی را در استان داریم و این سبب افتخار است که امروزه ما به کشورهای عربی خصوصا عراق صادرات داریم.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه 21 مردادماه بنام حمایت از صنایع کوچک و با اولویت این صنعت از نظر اشتغال که در این سالها با توجه به رکود بازار این صنعت حرفی برای گفتن داشته و می طلبد که مسئولین از حمایت این صنف غافل نشوند.

گازرانی بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری اتاق اصناف می توانند نقشه راهبردی اتحادیه و اتاق اصناف در اقتصاد مقاومتی در تولید و اشتغال را تدوین کنند و لازم است برای این موضوع سند استراتژیک تعریف شود و به رؤسای اتحادیه ها و اصناف ارسال شود تا برنامه های خود را در قالب کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف نمایند.

نائب رئیس اتاق اصناف همدان و رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان یادآور شد: برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی می توانیم از تجربیات بسیج اصناف، دانشگاه ها، اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استفاده نمائیم.

وی عنوان کرد: اصناف در کنار دولت می تواند مشکلات اقتصادی را به نحو احسن حل کند و اصناف بدون هیچ هزینه ای برای دولت ایجاد اشتغال می کند و با کمترین تعهد دولت می تواند با تسهیلات ارزان قیمت در بازار تحرکی ایجاد نماید که با این روش نقدینگی در بازار زیاد شده و قدرت خرید مردم بالا می رود.

گازرانی خاطرنشان کرد: ما باید تولید صادرات محور را آغاز کنیم و کیفیت باید به حدی برسد که بهره وری بالا داشته باشیم. نائب رئیس اتاق اصناف همدان و رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با توجه به ورود قاچاق کالا، تأکید کرد:  در سال های اخیر برای جلوگیری از ورود قاچاق کالا دو اتفاق در سال گذشته افتاده و بخاطر ناامنی که در بازار بود بسیاری از قاچاقچی ها نتوانستند اجناس خود را وارد بازار نمایند و خوشبختانه همدان در بحث قاچاق جلوگیری خوبی کرده و این اجناس وارد بازار نشد.

وی در ادامه در مورد فرهنگسازی و حمایت از تولید داخل، افزود: فرهنگسازی و حمایت از تولید داخلی با شعار ایرانی می پوشیم، مصرف کالای ایرانی ضامن اشتغال فرزندان ماست که این با استقبال مردم روبرو شد و نشانگر این است که مسئولین ما در طی این سالها بسیار خوب عمل کرده و رسانه ها خوب فرهنگسازی کردند.

گازرانی در خصوص طرح تکاپو، در صنعت کیف، کفش و چرم گفت: این طرح در صنعت کیف، کفش و چرم همدان که جز رسته های کسب و کار اشتغال استان شناخته شده و اکنون نیاز به حمایت دارد که بتوانیم بخشی از مشکلات و نیازها را حل کنیم و اگر این صنعت احیا شود بسیاری از مشکلات اشتغال استان ما حل می شود.

نائب رئیس اتاق اصناف همدان و رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان ابراز داشت: فاصله گرفتن اقتصاد ایران از بازار جهانی طی یک دهه گذشته سبب می شود نتوانیم جنس وارد کنیم و این موضوع با توان رقابت پذیری بنگاه های اقتصاد داخلی را کاهش داده است و ما باید تلاشمان این باشد که با بنگاه های خارجی رقابت نمائیم.

وی در خصوص مالیات نیز بیان کرد: کلیه تولیدی ها مالیات را پرداخت می کنند و برای اینکه این واحدها تعطیل نشوند مالیات را پرداخت می کنند.

همچنین بیمه برای کارفرمایان بسیار گران می باشد و برای تولیدکنندگان ما هرساله اضافه می شود و یکی از مشکلات تولیدکنندگان بیمه بالای 5 نفر است که تخفیف ندارد.

گازرانی ابراز داشت: برای الگوبرداری و آموزش در کشورهای خارجی صندوق کارآفرینی امید به ما کمک می کند. در آینده نزدیک نیز 3 نفر از تولیدکنندگان به نمایندگی از استان همدان جهت آموزش دوره مربیگری در رشته الگوبرداری به ایتالیا فرستاده می شوند.

نائب رئیس اتاق اصناف همدان و رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات ما در این صنعت توسعه تجارت خارجی(EMC) است که مشکل برای مواد اولیه می باشد و همچنین می تواند با تعاملات بالا صادرات کالای خوبی داشته باشیم.

وی گفت: امروز در مرکز فنی و حرفه ای با حضور مسئولین این اداره و اداره کار و امور اجتماعی و مسئولین اتاق اصناف کشور و سازمان بسیج اصناف کشور آموزش صنعت کیف، کفش و چرم در همدان افتتاح شد.

گازرانی عنوان کرد: اولین کنسرسیون مواد اولیه صادرات تولیدی کیف، کفش و چرم با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرکهای صنعتی تشکیل شد و تلاش ما این است که یک حمایت ویژه از این کنسرسیون شود.

نائب رئیس اتاق اصناف همدان و رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان در خصوص رضایتمندی مشتریان، عنوان کرد: تمام تلاش تولیدکنندگان جلب رضایت مشتریان است و این جبل رضایت مشتری یعنی ماندگاری. وی در پایان گفت: اگر بهره وری می خواهیم باید کالای با کیفیت داشته باشیم و انصاف را رعایت نمائیم.

ارسال نظرات