خبرهای داغ:
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: بایستی نظارت بر حسن اجرای قوانین در دستگاه‌ها و ارایه‌‌ی خدمات به ایثارگران در اولویت کاری رابطان ایثارگر باشد.
کد خبر: ۸۹۰۱۵۳۳
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا یاوندعباسی مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران در همایش ویژه‌ی رابطان ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان قزوین، با اشاره به نقش رابطان ایثارگر اظهار کرد: شما عزیزان باید در دستگاه‌ها تلاش کنید تا خدمات موثری به جامعه ایثارگران ارایه شود و در این راستا اگر مشکلی وجود دارد در رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید.

وی با بیان اینکه باید نظارت بر حسن اجرای قوانین در دستگاه‌ها در دستور کار رابطان ایثارگر باشد، افزود: بایستی قانونی که مصوب و آیین‌نامه و بخشنامه‌هایی که تدوین می‌شود بلافاصله برای رابطان کلاس‌های توجیهی برگزار شود تا آنها بدانند که باید چه اقداماتی انجام بدهند.
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران ارایه‌‌ی خدمات به ایثارگران را از دیگر وظایف رابطان ایثارگر عنوان و بیان کرد: شما عزیزان باید در چهارچوب قوانین و با حفظ عزت، در رفع مشکل این قشر معظم جامعه پیگیری‌های لازم را انجام دهید.

یاوندعباسی با اشاره به اینکه قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران با توجه به مشکلاتی که دارد در نوع خود بی‌نظیر است، اذعان کرد: باید کارگاه‌های تخصصی این قانون برای رابطان ایثارگر برگزار شود تا تسلط آنها نسبت به قوانین افزایش یابد.

وی با اشاره به سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان تصریح کرد: این سند به منظور خدمات‌دهی به این قشر معظم جامعه تدوین شده تا در سال‌های کهولت و میان‌سالی به این عزیزان خدمت ارایه شود.
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با اشاره به قانون برنامه ششم افزود: در برخی موارد از این قانون با ابهاماتی روبرو هستیم ولی با اجرای آن خدمات موثری به جامعه ایثارگران ارایه می‌شود.
مسوولان نباید از قدرت فرهنگ ایثار و شهادت غافل باشند
این مسوول با بیان اینکه انجام فعالیت‌های فرهنگی و خدماتی از مهمترین وظایف بنیاد است، گفت: مسوولان نهاد فوق بایستی به این دو محور نگاه عزتمندانه داشته باشند و برنامه‌ریزی‌های مناسبی را انجام دهند.
وی با اشاره به اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت افزود: این فرهنگ می‌تواند اعتقادات دینی و عشق به اهل‌بیت(ع) را بین قشرهای مختلف مردم افزایش دهد که در سلامت اخلاقی آنها تاثیرگذار است.
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با بیان اینکه مسوولان نباید از قدرت فرهنگ ایثار و شهادت غافل باشند، افزود: آنها با ترویج این فرهنگ می‌توانند بسیاری از مشکلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و شهری را در جامعه برطرف کنند.
یاوندعباسی با اشاره به اینکه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نباید دچار روزمرگی شد و فقط در مناسبت‌ها برنامه اجرا کرد، گفت: شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت تلاش دارد در راستای نهادینه کردن این فرهنگ اقدامات هدفمند انجام دهد تا نتایج آنها بیشتر در جامعه ملموس باشد.
وی با اشاره به دیدار از خانواده‌های شهدا و ایثارگران گفت: این دیدارها باید با کیفیت مطلوبی اجرا شود به نحوی که بتوانیم اثرات مثبت آن را در جامعه نشان دهیم.
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران افزود: اگر در انجام دیدارها، پیوست و ملاحظات فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شود می‌توانیم بیشترین نتیجه را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بگیریم.
فرهنگ ایثار باید در لایه‌های مختلف جامعه نهادینه شود
این مسوول با بیان اینکه گذشتن از جان در اوج قله‌ی فرهنگ ایثار قرار دارد، گفت: باید این فرهنگ را از بالا به داخل زندگی‌های مردم برد تا بسیاری از مشکلات خانواده برطرف شود.
وی با اشاره به آمار طلاق افزود: اگر می‌توانستیم فرهنگ ایثار و شهادت را به مردم بشناسانیم هیچ وقت در جامعه با چنین معضلی مواجه نبودیم.
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: ما فرهنگ ایثار و شهادت را پشت خاکریزها نگه داشتیم در حالی که این فرهنگ باید در لایه‌های مختلف خانواده و جامعه وارد شود تا بتوانیم مشکلات را کاهش دهیم.
یاوندعباسی افزود: باید از نمادهای ایثار و شهادت در میادین، پارک‌ها و معابر استفاده کنیم تا یاد شهدا هیچ گاه در جامعه فراموش نشود.
وی افزود: باید برجستگی‌های ایثار و شهادت جلوی چشم آحاد جامعه گذاشته شود تا چندین نسل بعد نیز بداند چه اتفاقاتی در عرصه دفاع مقدس افتاده است.
مناسب‌سازی معابر با جدیت انجام شود
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران به مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی اشاره کرد و گفت: این مهم باید با جدیت و اهتمام بیشتر مسوولان انجام شود تا رفت و آمد جانبازان تسهیل یابد.
وی با بیان اینکه ساماندهی گلزارهای شهدا در اولویت کاری مسوولان باشد، افزود: باید این مهم با توجه به فضای معنوی این مکان مقدس صورت بگیرد

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها