خبرهای داغ:
خواسته مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قزوین از وزیر آموزش و پرورش جدید:

شان واقعی معلم به جامعه بازگردد

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: انتظار می‌رود وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم شأن واقعی معلم را در جامعه بازگرداند و این امر زمانی محقق می‌شود که مطالبات به حق معلمان، پرداخت شود.
کد خبر: ۸۹۰۱۵۱۹
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، پیمان دل‌زنده مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قزوین با اشاره به پیشنهاد سید محمد بطحائی به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم بیان کرد: با توجه به اینکه آقای بطحائی سال‌هاست در سمت‌های مختلف در آموزش و پرورش فعالیت داشته، تجربه و شناخت لازم برای تصدی این وزارت خانه بزرگ را دارد.

وی افزود: اگر ایشان تحت فشار دولت قرار نگیرد به احتمال زیاد دچار سیاست بازی نشود. ولی در مواقعی هم کوتاهی کرده مثلا در قضیه صندوق ذخیره فرهنگیان انتظار پیگیری بیشتری بود و یا در مسئله استخدام ورودی‌های ۹۳ دانشگاه فرهنگیان که با یک سال تاخیر انجام شد و پرداخت معوقات فرهنگیان که هنوز حل نشده است.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قزوین تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب پنج شاخصه برای انقلابی گری معرفی نمودند که شامل "پایبندی به ارزش های مبنایی اسلام" ، "هدف‌گیری آرمان های انقلاب و داشتن همّت بلند برای رسیدن به آنها"، "پایبندی به استقلال همه‌جانبه‌ کشور"، "حسّاسیّت در برابر دشمن"، و" داشتن تقوای دینی و سیاسی" می‌شود که انتخاب مسوولین باید با توجه به این شاخصه‌ها صورت گیرد.

دل‌زنده با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب که شاخص‌های مدیریت جهادی را توکل به خدا،خودباوری،دشمن شناسی،دوری از اختلاف،کارآمدی،استفاده از ظرفیت ها،نگاه نقادانه،حرکت مبتنی بر علم،انگیزه خدمت برشمرده‌اند، تصریح کرد: اگر مسوولان به این شاخصه‌ها ایمان داشته باشند و در مرحله عمل به اجرا در بیاورند بدون شک شاهد یک مدیریت عالی و در تراز انقلاب خواهیم بود.

وی ابراز داشت: انتظار می‌رود وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم  شأن واقعی معلم را در جامعه بازگرداند و این امر زمانی محقق می‌شود که مطالبات به حق معلمان، پرداخت شود.

این مسوول ادامه داد: شایسته نیست که معلم در فکر معوقات و یا شغل دوم برای گذر زندگی خود باشد چرا که وقتی معلم فکرش درگیر مسئله معیشت شود هم از بار آموزشی کلاس کاسته خواهد شد و هم رسالت معلم در جامعه کمرنگ می‌شود.

زنده‌دل اضافه کرد: مسئله دوم که باید به‌طور جدی پیگیری شود سند تحول آموزش و پرورش است. این سند دچار نواقصی هست ولی با این حال یک سند ایرانی-اسلامی هست که مقام معظم رهبری هم از این سند به عنوان نقطه گذار نام برده اند که باید در حین کار ایرادات آن برطرف شود که آقای بطحایی خوشبختانه در برنامه خود به پیگیری سند تحول اشاره کرده اند که إن‌شاءالله در عمل هم همینطور باشد و از سندهایی ننگینی مثل
۲۰۳۰ جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در چهارسال گذشته متاسفانه شاهد رخدادهای تلخی در آموزش و پرورش مثل حذف درس‌هایی مانند شهید فهمیده بودیم یا اینکه مدارس دولتی از نظر سرانه به شدت به مشکل برخوردند و به بهانه‌های مختلف به مدارس غیر دولتی تبدیل شدند که امیدواریم جلوی این روند در دولت دوازدهم گرفته شود و شاهد وزارت آموزش و پرورشی باشیم که زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.
 
مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قزوین یادآور شد: هدف صندوق ذخیره فرهنگیان حول محور کمک به قشر فرهنگیان بازنشسته است و آنها می‌توانند ماهانه حداکثر مبلغ 5 درصد حقوق خود را به حساب صندوق واریز کنند از سوی دیگر دولت هم موظف است معادل مبلغ واریزی فرهنگیان را به صندوق واریز کند بنابراین این صندوق، سهم‌الشرکه فرهنگیان، پرداختی عضو و پرداختی دولت به اضافه سود متعلقه را هنگام بازنشستگی و از کارافتادگی یا بازخریدی به آنان و در صورت فوت به وراث آنها پرداخت می کند.

دل‌زنده افزود: متاسفانه شاهد عملکرد آن چنان مثبتی از صندوق ذخیره فرهنگیان نبودیم بلکه شاهد اختلاس هم بودیم و از همه دردناک تر این بود که مسوولان به جای پیگیری این فساد بزرگ آن را یک معوقه ساده خواندند. همچنین بانک سرمایه به‌عنوان یکی از بزرگترین زیر مجموعه‌های صندوق ذخیره فرهنگیان در چند سال اخیر به شدت خسارت به بار آورد که از عواقب همین اختلاس بزرگ است‌.

وی با انتقاد از عدم شفافیت مسوولان از صندوق ذخیره فرهنگیان بیان کرد: این حق طبیعی فرهنگیان است که بدانند سرمایه‌ای که با سختی در سال‌ها متمادی بدست آورده‌اند در کجا و چگونه و توسط چه کسانی هزینه می‌شود ولی این موارد در هاله ای از ابهام است و متاسفانه در روند پیگیری و محاکمه افراد دخیل در این فساد شفافیت کافی وجود ندارد.

 مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قزوین ادامه داد: شنیده شده که هفت نفر در اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان نقش اساسی داشتند ولی فقط اسم فردی به نام غندالی به گوش ما خورده است و باز از جزییات پرورنده مطلع نیستیم. و یا اینکه وقتی آقای فانی قرار بود به سوالات نمایندگان مجلس پاسخ دهد استعفا می‌دهد که این قضیه مشکوک هم پیگیری نشد.

زنده‌دل در خاتمه اظهار کرد: تا زمانی که شفافیت در همه جای کشور غیر از مسائل امنیتی حاکم نباشد هر روز می‌توان انتظار یک فساد مالی جدید را داشت.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار