حجت‌الاسلام پایواره در گفتگو با «بسیج»:
مسئول بسیج طلاب و روحانیون ناحیه مقاومت بسیج کاشان گفت: اگر قانون منع ازدواج برای دختران زیر 18 سال تصویب شود این قانون خلاف شرع است.
کد خبر: ۸۹۰۱۵۰۹
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲

حجت‌الاسلام قاسم پایواره مسئول بسیج طلاب و روحانیون ناحیه مقاومت بسیج کاشان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: ازدواج نهادي متناسب با سـرشـت انساني و پاسخي به نيازهاي عاطفي و جسمي انسان مي‌باشـد و قـدمـت اين نهاد و همزماني آن با آغاز پيدايش بشر، مؤيد فطري بودن آن است.

وی افزود: با اين وجود اين نهاد همواره در طول تاريخ با تحـولات شرايط فرهنگي، اقتصادي، اجـتـماعي، سياسي، حقوقي و تغيير در هنجـارها و ارزش‌هـاي هر جامعه، دستخوش تـغـيير شده و نوع، كاركـرد، زمان شـكل‌گيري و آثـار حقوقي آن متفاوت بـوده؛ آن چنان كه در خانواده‌هـاي گسترده، ازدواج مبتني بر تصميم اعضاي خانواده بوده كه با تضعيف ايـن الگو، انتخاب آزاد هـمسر در بـسـياري جـوامع بـروز يافته است.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون ناحیه مقاومت بسیج کاشان یاد اور شد: بلوغ، رسيدن به حدي است که پسر يا دختر شايستگي نکاح را داشته باشند و آن هم به احتلام مرد و حيض زن تحقق مي­يابد در کتب تفسيري نيز بلوغ نکاح را رسيدن به سني دانسته­اند که استعداد و آمادگي ازدواج حاصل مي­شود و از دیدگاه اسلام بلوغ برای دختران 9 و برای پسران 15 سال است.

وی اظهار کرد اگر قانون منع ازدواج برای دختران زیر 18 سال تصویب شود این قانون خلاف شرع است و باعث ایجاد فساد در جامعه خواهد شد زیرا که دختران به واسطه فضای مجازی زود تر از گذشته به بلوغ فکر می رسند.

ارسال نظرات