علیزاده بیان داشت: طرح «مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا» همان طرح آمریکایی هاست با این تفاوت که اسامی آن تغییر کرده است.
کد خبر: ۸۹۰۱۴۹۵
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
به  گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از استان فارس؛ رضا علیزاده، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فسا در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت: کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در اقدامی درخور تحسین پس از تصویب تحریم‌های جدید آمریکا معروف به «مادر تحریم‌ها» و نقض صریح روح و جسم و جان برجام با ارائه طرحی با عنوان «مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا» در مقابله با تحریم‌ها ایفای نقش کرده است.
وی در خصوص طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا گفت: اگر طرح مذکور را بخواهیم به‌طور خلاصه مورد ارزیابی قرار دهیم همان طرح تصویب‌شده آمریکایی‌هاست با این تفاوت که اسامی تغییر کرده است و اسامی ایرانی و یا مرتبط با ایران در طرح تحریم آمریکا به اسامی آمریکایی در طرح کمسیون امنیت ملی تبدیل گردیده است.
علیزاده به برخی مصادیق و مواد بخش ششم طرح مذکور اشاره و بیان داشت: منع صدور روادید برای افراد تحریم شده ذکرشده در این طرح و توقیف اموال افراد تحریم شده یا مسدود شدن حساب‌های کسانی که در لیست تحریمی ایران آمده‌اند، از موارد مطرح‌شده در بخشش ششم طرح مذکور است.
وی در خصوص بازدارندگی مواد این طرح ابراز داشت: احکام ارائه‌شده دارای کیفیت لازم و چیزی جدید نیستند و برای آمریکا هیچ سختی و مزاحمتی ایجاد نمی‌کند و فقط برای شانه خالی کردن از بار مسئولیت و ارائه آن به جامعه که ما نیز اقدامی در پی نقض برجام انجام داده‌ایم بوده است.
ارسال نظرات