با حضور بانوان نخبه و فرهیخته؛

نخستین پارلمان مشورتی زنان کشور در تربت حیدریه آغاز به کار کرد

نخستین پارلمان مشورتی زنان کشور با حضور معاون سیاسی استاندارخراسان رضوی، و مسئولان استانی و شهرستانی دیروز در تربت حیدریه آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۹۰۱۴۴۷
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه در ابتدای این جلسه، تشکیل این پارلمان را فرصتی برای شناسائی ظرفیت ها و استعدادهای بانوان برشمرد و افزود: با توجه به اینکه ۵۰ درصد جمعیت کشور را زنان تشکیل داده اند اما عملا در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها حضور چندانی ندارند.
 
احمد علی موهبتی اظهار داشت: این پارلمان با حضور ۵۵ بانوی نخبه و فرهیخته از نهادها و تشکلها، ظرفیتی را بوجود آورده تا با استفاده از آن برای هر کمیسیون و کارگروه در سطح شهرستان نماینده ای معرفی و از راهکارها و نقطه نظرات آنان در شورای برنامه ریزی استفاده شود.
 
وی بیان داشت: بر اساس طرح مصوب کارگروه زنان و خانواده استانداری، امروز پارلمان بانوان، به مناسبت روز تشکلها و مشارکتهای اجتماعی به صورت پایلوت در سه شهرستان تربت حیدریه، خواف و بینالود کار خود را آغاز خواهند کرد.
 
مشاور امور بانوان فرمانداری تربت حیدریه در ادامه این پارلمان را دارای ۳ رکن مجمع عمومی، هیئت رئیسه و کمیسیونهای مختلف عنوان کرد و گفت: اعضای این پارلمان از بین زنان عضو هیات علمی دانشگاهها، هنرمندان، ورزشکاران، اعضای کانون های فرهنگی هنری، بسیجیان، طلاب حوزه های علمیه، فعالان اقتصادی، اعضای اتاقهای بازرگانی، اعضای سازمانهای مردم نهاد و نظام های حرفه ای و دانشجویان انتخاب می شوند.
 
فاطمه ناصری خاطر نشان کرد: کمیسیونهای اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی و اشتغال، آموزش و پژوهش و توانمندسازی، سلامت و جمعیت و حقوقی نیز کمیسیون های پنجگانه این پارلمان می باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها