نبود مکان اقامتی مناسب سبب شده است تا ماندگاری گردشگر و مسافر در این شهرستان کاهش یابد و این خود تاثیری منفی بر روی صنعت گردشگری و اقتصادی این شهرستان دارد.
کد خبر: ۸۹۰۱۳۵۶
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛؛یکی از زیر ساخت های ضروری و مهم گردشگری در هر شهرستانی داشتن هتل و مسافر خانه است. زیر ساختی که این روزها کمبودش در شهرستان ریگان بیش از پیش به چشم می خورد.

 

شهرستان ریگان با وجود داشتن اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری مناسب از نبود هتل و مسافر خانه رنج می‌برد به طوری که نبود هتل  و مسافر خانه یکی از ضعف های بزرگ در سطح این شهرستان به حساب می‌آید.

 

نبود مکان اقامتی مناسب سبب شده است تا ماندگاری گردشگر و مسافر در این شهرستان کاهش یابد و این خود تاثیری منفی بر روی صنعت گردشگری و اقتصادی این شهرستان دارد.

 

مسافرانی که به این شهرمی آیند اگرقوم وخویش یا  آشنایی در این شهرستان ریگان نداشته باشند برای استراحت یا  باید به مسافرخانه های واقع در شهر های همجوار(بم) مراجعه کندیا شب را در پارک سرکنند که این شایسته شهری چون ریگان نیست.

 

با وجود اینکه بلند ترین تپه های شنی جهان در دل کویر شهرستان ریگان نهفته است و اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری اش توجه هر بیننده ای را جذب می کند اما متاسفانه تا کنون هیچ تدبیری برای تماشاگرانش اندیشیده نشده است و گردشگرانش باید میهمان یک روزه این شهرستان باشند.

 

شهرستانی که صنایع دستی آن زبانزد عام و خاص است و می توانست منبع خوبی برای اقتصاد این شهرستان باشد این روز ها به دلیل عدم وجود هتل و مسافر خانه مورد کم لطفی و بی مهری بازدید کنندگان قرار می گیرد.

 

امروزه مسئله احداث هتل و مسافر خانه در این شهرستان به یک امری الزامی تبدیل شده است و نیازمند انسجام و همکاری تمام دستگاه های مربوطه است که با حمایت های خود هم گامی در جهت جذب بیشتر گردشگر و مسافر بردارند هم چرخ صنعت اقتصاد شهرستان را به حرکت در آوردند. چرا که با احداث این اماکن به اشتغال زایی هم دست می‌یابیم.

 

شهروندان ریگانی ازمسئولان و متولیان امر درخواست دارند که به امور رفاهی مسافران برای حمایت از صنعت گردشگری و جذب مسافر به شهرستان توجه جدی به ایجاد مراکز اقامتی مسافران داشته باشند چرا که نبود مهمانسرا،هتل یا مسافرخانه مانعی بر سر راه توسعه صنعت توریسم است.

 

گفتنی است معاون عمرانی فرمانداری ریگان یک سال و نیم پیش در گفت و گو با برخی رسانه ها  از ساخت هتل ۴ ستاره در کنار بلند‌ترین تپه‌های شنی شهرستان خبر داده بود اما هنوز از احداث این هتل خبری نیست.
ارسال نظرات