خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه در جمع کارکنان این ناحیه گفت: امر به معروف و نهی از منکر از عوامل بازدارنده اصلی فساد در جامعه است.
کد خبر: ۸۹۰۱۳۵۲
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رحیم علی طالعی افزود: یکی از مهم ترین ارکان و رکن اعتقادی ما برای حفظ نظام و اعتقادات اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر جایگاه اساسی و والایی در دین دارد جامعه ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود همه شهروندان به حقوق نسبت به هم پایبند می شوند.

حجت الاسلام طالعی با بیان اینکه یکی از مهم ترین مولفه جامعه اسلامی، امروز امربه معروف و نهی از منکر است اظهارداشت: تا زمانی که امر به معروف نباشد فساد از بین نمی رود.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم جامعه ای سالم و اسلامی داشته باشیم باید امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ترویج دهیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه برای امر به معروف سه مرحله امر و نهی قلبی، زبانی و عملی را بر شمرد و گفت: آمر بایدمعروف و منکر را بشناسد و یقین داشته باشد که منکر اتفاق افتاده است.

وی تاکید کرد: آمر باید احتمال بدهد که امر و نهی او تأثیر داشته باشد، پس اگر احتمال عقلایی ندهد که امر و نهی او اثر دارد، وجوب آن ساقط می‌شود.

حجت الاسلام طالعی برای رعایت مراحل و مراتب امر به معروف و نهی از منکر سفارش کرد و گفت: زمانی که در مرحله پایین تر مقصود حاصل می شود نباید وارد مرحله بالاتر شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه گفت: صرفه‌جویی در آب و برق به ‌سبب گرمی هوا بر همگان وظیفه ملی و شرعی است تا از نعمات الهی به‌درستی استفاده کنیم و این موضوع را در سطح جامعه جاری کنیم که اگر این مورد رعایت نشود به‌سبب اسراف و مصرف بیش از اندازه در قیامت باز خواست می شویم.

وی همه کارهای خوب و جهاد در راه خدا را در برابر امر به معروف و نهی از منکر همچون قطره ای در دریای عمیق عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها