سردار ابوحمزه در افتتاحیه هشتمین دوره طرح ولایت استان کرمان:
سردار غلامعلی ابوحمزه در افتتاحیه هشتمین دوره طرح ولایت استان کرمان عنوان کرد:جریانی در کشور وجود دارد که می خواهد توجیه کند خط امام و خط ولایت از هم جدا کنند بطوریکه عده ای به اسم خط امام در مقابل ولایت می ایستند.
کد خبر: ۸۹۰۱۳۳۷
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده جدید سپاه ثارالله استان کرمان در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره طرح ولایت استان کرمان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان بسیجی گفت: در این ایامی که مصادف است با بازگشت آزادگان عزیز به کشورمان و همچنین شهادت جمعی از همرزمانمان در سوریه یاد و خاطره شهدای گرانقدر و امام شهدا را گرامی میداریم.
وی افزود: انتصاب مجدد دکتر منظری توکلی به سمت ریاست دانشگاه آزاد را تبریک عرض می کنیم و امیدواریم نقش یک مدیر انقلابی را به بهترین وجه ایفا کند و از پس این امانت برآید.
سردار ابوحمزه در ادامه در خصوص یکی از دغدغه های امام راحل و رهبری گفت: نکته محوری که همه باید به آن توجه کنند انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن است که این شاخصه اصلی تمیز دادن بین افراد انقلابی و غیرانقلابی است که شامل همه مسئولین و مردم است و چند سالیست که رهبری به این موضوع اشاره اکید دارند.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد:حتما در خصوص معیارهای انقلابی بودن در این دوره طرح ولایت تفکر کنید همچنین نباید موضوعات تکراری را برای بسیجیان گفت بلکه بایستی مواردی که در جاهای دیگر مغفول مانده است بررسی شوند.
وی با اشاره به تقسیم بندیهای حزبی جامعه توضیح داد: تقسیم بندیهایی که الان در جامعه ماست راست و چپ و تند و کند و اعتدال و رادیکال هیچکدام مدنظر رهبری نیست بلکه تقسیم بندی رهبری ورای اینهاست ۱٫ جریان انقلابی ۲٫ جریان غیرانقلابی و محافظه کار و متحجر ۳٫جریان مخالف، معاند و ضد انقلاب که شماها باید این موارد را در محیط های دانشگاه تبیین کنید چون دانشگاه یکی از محورهای نخبگی در جامعه است که بسیاری از مطالب و موضوعات از دانشگاهها به بدنه جامعه سرریز می شود.
غلامعلی ابوحمزه در خصوص ویژگی ها و ممیزه انقلابی ماندن، انقلابی انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن گفت: کسانی می توانند داعیه این تفکر را داشته باشند که اول اینکه اسلام نبوی و علوی و ناب محمدی را بشناسند و پایه های اصلی اسلام سه چیز است: عقلانیت، معنویت و عدالت پس این اسلام که برگرفته از اندیشه های امام و رهبری است باید مورد مطالعه قرار گیرد چون امروزه عده ای می خواهند اندیشه های غیرانقلابی را در لباس انقلابی به جامعه معرفی کنند.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: نکته دوم بحث ولایت مطلقه فقیه است چون جریانی در کشور وجود دارد که می خواهد توجیه کند خط امام و خط ولایت از هم جدا کنند بطوریکه عده ای به اسم خط امام در مقابل ولایت می ایستند.
وی در توضیح بحث ولایت مطلقه فقیه عنوان کرد: برخی قائل به شخص هستند یعنی می گویند ما ولایت فقیه را قبول داریم منتها تا زمان امام؛ برخی منکر ولایت هستند، برخی ولایت فقیه را قبول دارند شخص ولی فقیه را قبول ندارند؛ برخی ولایت را وکالت می نامند اما مساله ای که در آموزه های دین اسلام در بحث ولایت فقیه مطرح هست این است که در دوران غیبت کبری امام زمان (عج) فرد فقیه جامع الشرایط می تواند حاکم اسلامی باشد و رهبریت جامعه اسلامی را به عنوان نائب عام امام زمان عهده دار شود.
سردار ابوحمزه تصریح کرد: پس نگاه امام این است که همه اختیاراتی که در شئونات حکومتی رسول خدا و ائمه دارا هستند همه را ولی فقیه در زمان غیبت کبری داراست و هیچ فرقی بین امام و مقام عظمای ولایت نیست و این ولایت از جانب خداوند ابلاغ شده بنابراین اتقلابی کسی است که ولایت فقیه را اینطور ببیند نه اینکه مطرح کند ولایت از جانب مردم رسمیت پیدا می کند.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: امیرمومنان چه ۲۵ سال خانه نشین باشد چه ۵ سال حکومت کند در هر دو وضعیت ایشان امام است منتها در یک شرایطی مردم اطاعت می کنند امام قدرت اداره پیدا می کند و در شرایطی هم مردم بخاطر درک پایین و عدم شناختشان دچار انحراف می شوند و امام را گم می کنند اما؛ در هر صورت امام، امام است چه در مسئولیت باشد چه در مسئولیت نباشد بلکه این خداوند است که اختیاری را در بحث هدایت جامعه مشخص می کند.
وی تشریح کرد: بنابراین دیدگاهی که می گوید اگر مردم رای دهند فرد می تواند ولی باشد برگرفته ار افکار و اندیشه فرهنگ غرب است یعنی لیبرال سرمایه داری ولیبرال دموکراسی که در تعیین سرنوشتشان مباحث قراردادی دارند.
غلامعلی ابوحمزه در خصوص سومین شاخصه انقلابی بودن گفت: انقلابی کسی است که دارای بصیرت باشد رهبری فرمودند انسان بصیر سه ویژگی دارد: راه شناس، دشمن شناس و هدف شناس؛ امروز محور دشمن استکبار جهانی و آمریکاست و همه کسانی که دنباله رو او هستند چه در غرب چه در دولتهای مرتجع منطقه و چه عواملی که در داخل کشور به دنبال آنها حرکت می کنند؛ مثل سران فتنه، چون اینها همان کاری را کردند که خواست آمریکاست  در واقع  جنبش سبز دعوای قومی و طایفه ای نبود، بحث انتخابات نبود بلکه بحث براندازی نظام جمهوری اسلامی بود یک انسان بصیر این موارد را می فهمد می شناسد درک و بیان می کند اگر این کار را نکرد یا انسان محافظه کار وغیرانقلابی است و یا ضد انقلاب.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: ویژگی چهارمی که یک نیروی انقلابی باید داشته باشد معنویت است؛ فرد انقلابی بایستی روی رفتار و اخلاق و نیات خود کار کند بطوریکه حرکات و سکنات او گواهی باشد در تایید راه او زیرا یکی از موضوعاتی که امروز جامعه درگیر آن است بحث عرفانهای کیهانی و کاذب است که به شدت به سراغ جوانان آمدند.
وی با توضیح بحث معنویت اظهار داشت: آن چیزی که ما را به معنویت واقعی می رساند بحث قرآن و عترت است؛ رهبر معظم انقلاب در خصوص ویژگی های امام می فرمایند امام سه مشخصه داشت ۱٫ مومن بود ۲٫ انقلابی بود۳٫ عبد صالح خدا بود پس معنویت اسلامی در نهایت انسان را به عبد صالح خدا تبدیل می کند.
 

ارسال نظرات