خبرهای داغ:
مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان با تبیین ابعاد ویرانگر سند 2030 بر ضرورت تبیین این سند در بین فرهنگیان تأکید کرد و گفت: نظام تعلیم و تربیت بخواهد در تراز انقلاب قرار بگیرد، چاره‌ای جز اجرای سند تحول بنیادین ندارد.
کد خبر: ۸۹۰۱۲۹۸
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
ضرورت تبیین سند 2030 بین فرهنگیان/ اجرای سند تحول بنیادین لازمه نظام تعلیم و تربیت در تراز انقلاب
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عادل عبدالملکی در نخستین نشست هم اندیشی با مربیان صالحین با اشاره به وظیفه خطیر بسیج فرهنگیان اظهار داشت: وظیفه ما است که در راستای اعتلای فرهنگ انقلاب اسلامی حرکت کرده و با عزمی راسخ در راه تحقق آرمان‌های آن حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب ما انقلابی مهدوی است که در آن همه موظف به تکلیف هستند، گفت: اگر در این مسیر کوتاهی کنیم، هر فرد در نوع خودش سیلی خواهد خورد که جبران آن بسیار سخت است.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان با بیان اینکه با گذشت 1400 سال، ولایت فقیه به عنوان یک ارمغان الهی به انسان‌ها هدیه شده است، افزود: لازم است در راستای تقویت این بنیه الهی قدمی موثر برداریم چراکه آنچنان که باید و شاید، ارزش این نعمت الهی در جامعه ما شناخته نشده ولی جوامع دیگر و ممالک مستضعفین وجود آن را به خوبی لمس و درک کرده اند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش سنگری است که نسبت به تمام نهادها، دستگاه ها و سازمان‌ها اثرگذاری قابل توجهی در جامعه دارد، تصریح کرد: توجه به قشر فرهنگی با توجه به سروکار داشتن با نسل‌های نوپای انقلاب مهم است و با توجه به اینکه بسیج فرهنگیان در دل آموزش و پرورش است باید از ظرفیت و بستر خود برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر در جامعه استفاده کند.

*وجود 3400 فرهنگی بسیجی در آموزش و پرورش ناحیه یک همدان

عبدالملکی با بیان اینکه فرهنگیان بسیجی با حضور خود به عنوان مربی و سرگروه در بدنه بسیج اقشار، ادارات، محیط های کارگری و آموزشی و سایر فضاها می توانند در هر زمینه ای اثرگذاری قابل توجهی داشته باشند، افزود: وجود 3هزارو 400 فرهنگی بسیجی در آموزش و پرورش ناحیه یک همدان یک ظرفیت و بستر مناسب برای این امر است.

وی اضافه کرد: اثرگذاری آموزش و پرورش صرفاً بر روی افراد فرهنگی نیست چراکه هر معملی بر روی 200 دانش‌آموز و این دانش‌آموزان بر روی 200 خانواده اثرگذار بوده و ارتباط ما با 10 الی 20 هزار جمعیت است.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان با اشاره به تاکیدات فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) بر اینکه ملاک و رویکرد ما در بحث فرماندهی آموزش و پرورش و خانواده خواهد بود، گفت: این نشان از اهمیت موضوع دارد که امیدواریم با برنامه‌ریزی منسجم در بسیج فرهنگیان، قشر اثرگذار جامعه را پشتیباني كنيم چراکه هر قدمی در این مسیر برداشته می شود نسبت به تمامی ارگان‌ها 10 برابر محسوب می شود.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت روحیه بسیجی در بین فرهنگیان تاکید و اظهار کرد: باید در راستای گسترش و تعمیق اين تفکر در جامعه تلاش و نسبت به حفظ ارزش های اسلامی و خدمت به انقلاب اسلامی قدمی موثر برداریم.

*ایجاد تحول در اثربخشی یادواره‌های شهدا با استفاده از هنر

عبدالملکی از تقویت برگزاری یادواره های شهدا در راستای حفظ و انتقال فرهنگ ايثار و شهادت به عنوان یکی از برنامه های اجرایی اشاره و بیان کرد: رشادت ها، ایثارگری ها و جانفشانی‌هایی بسیاری توسط رزمندگان در راستای تحقق این نظام و انقلاب نوپا کشیده شده که امیدواریم در راستای توسعه و بالا بردن امور جامعه تاثیرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه یادواره های شهدا در حال حاضر به صورت کلیشه ای برگزار می شود، گفت: بسیج با ساز و کار قبلی در اجرای یادواره‌های شهدا نمی تواند نقش خوبی ایفا کند بنابراین در پی این هستیم که یادواره ها را از حالت کلیشه ای خارج و در راستای اثربخشی آن با استفاده از هنر تحولی ایجاد کنیم تا یاد شهدا هرچه بیشتر در دل‌ها زنده شده و نسل جوان را در مسیر شهدا قرار دهیم.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان با اشاره به مظلومیت شهدای مدافع حرم بیان داشت: متاسفانه امروز شاهد هستیم برخی از سرشناسان و ورزشکاران کشور طعمه عملیات فریب مدیران نجومی خور برای پرت کردن حواس می شوند و ادعا می کنند که به جای جنگ در سوریه به فکر فقرا باشید در صورتی که بخش عظیمی از امنیت کشور حاصل رشادت ها و خون به ناحق ریخته مدافعان حرم است که ارزش آن را نمی فهمند.

* لزوم ایجاد و ارتقای جلسات قرآنی در مدارس

وی ضمن انتقاد از وضعیت قرآنی مدارس بر لزوم ایجاد و ارتقای جلسات قرآنی تاکید و ابراز داشت: علاوه بر این نیاز است به مسئله نماز در مدارس بیش از پیش اهمیت داده شود چرا که به یک دغدغه تبدیل شده و ضرورت دارد ما با استفاده از ظرفیت بسیج و سپاه در این خصوص وارد شویم و به طور قطع اگر دغدغه ما اجرای احکام الهی باشد خداوند مسیر را برای ما هموار خواهد کرد.

عبدالملکی با اشاره به تأكيدات و مطالبات مقام معظم رهبري از مسئولان در راستای توجه جدي به تربيت قرآني و نيز آموزش قرآن كريم در آموزش و پرورش عنوان کرد: چشم‌انداز اصلی ما فرهنگ قرآنی است و در کنار این فرهنگ، تربیت قرآنی مهم‌ترین رکن است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تبیین ابعاد ویرانگر سند 2030 بر ضرورت تبیین این سند در بین فرهنگیان اشاره و عنوان کرد: متاسفانه برخی از فرهنگیان معتقدند اجرای این سند نه تنها زیانبار نیست بلکه اجرایی شدن آن لازم است بنابراین ضروری است علاوه بر تبیین این سند ننگین، بر اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را که مورد تایید مقام معظم رهبری است کمک کرد چراکه اگر نظام تعلیم و تربیت بخواهد در تراز انقلاب قرار بگیرد، چاره‌ای جز اجرای سند تحول بنیادین ندارد.

* نقش مهم حلقه های صالحین در پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی نظام مقدس اسلامی

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان با اشاره به ظرفیت عظیم بسیج در جامعه اضافه کرد: باید با استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج «آتش به اختیار» عمل و برنامه های انقلابی را نه تنها در بسیج بلکه در کل جامعه تسری دهیم و این شدنی است چراکه اهمیت بسیج و سپاه بر کسی پوشیده نیست.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر فعالیت های تخصصی در بسیج فرهنگیان تصریح کرد: حرکت‌های موازی و بعضاً نادرست نه تنها مطلوب بسیج نیست بلکه نتیجه معکوس دارد بنابراین ما تمام توان خود را بکار خواهیم بست تا فعالیت‌های سازمان بسیج فرهنگیان را در راستای دغدغه‌های عمومی کشور و دغدغه‌های اختصاصی حوزه تعلیم و تربیت قرار داده و بسیج را به کمک نظام تعلیم و تربیت درآوریم.

عبدالملکی با اشاره به نقش مهم و اساسی حلقه های صالحین در پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی نظام مقدس اسلامی بر کیفیت بخشی آن تاکید کرد و افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه حلقه های صالحین ضروری است با تمام توان در اجرای مطلوب آن تلاش شود.

وی پیگیری و تلاش در راستای تحقق منویات رهبری را یکی از اصل های مهم در سازمان بسیج فرهنگیان معرفی و اظهار کرد: باید با استفاده از ظرفیت و امکانات بسیج برای تحقق آنها تلاش کنیم.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان با اشاره به برگزاری دوره های ضمن خدمت برای فرهنگیان بر ضرورت آموزش‌های تخصصی تاکید کرد و یادآور شد: برای کمک تخصصی بسیجیان به نظام تعلیم و تربیت، باید توانایی آن‌ها را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: باید به دور از کسب عنوان و با هدف خدمت به اسلام در این راستا تلاش کرد چراکه همه مکلف به انجام تکلیف هستیم و در بدترین شرایط هم می توانیم موفق شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات