امام جمعه تربت حیدریه گفت: اداره نظام اسلامی در همه ابعاد با فعالیت مسئولان و مردم دو طرفه است و این فرهنگ سازی متوجه خبرنگاران و اصحاب رسانه است.
کد خبر: ۸۹۰۱۲۳۲
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمدرضا عصمتی ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران تربت حیدریه اظهار کرد: فعالیت خبرنگاران خطیر و حائز اهمیت است و واژه هایی که در آن استفاده می شود در نظام الهی معنا و مفهومی دارد که در غیر آن به معنای دیگری تعبیر می شود و بر همین اساس روش و رسالت خبرنگاران با یکدیگر متفاوت است.
 
وی تصریح کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه باید واقعیت ها را بازگو کنند تا مردم ضمن آشنائی با این واقعیت ها برای جبران کاستی ها و رفع نواقص با مسئولان و کارگزاران کشور همراه شوند.
 
عصمتی با بیان اینکه انعکاس کمبودها مانعی ندارد، افزود: کمبودها و نواقص باید بطور منصفانه منعکس شود اما بزرگنمایی برخی کاستی ها خدمات مسئولان و نظام را زیر سئوال برده که به لحاظ اخلاق اسلامی این نوع رفتارها مناسب نیست.
 
رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی خاطر نشان کرد: برخی از کمبودها متوجه مسئولان نیست و لذا اداره نظام اسلامی دو طرفه است و نیاز به فرهنگ سازی برای مردم دارد و این رسالت اساسی اصحاب رسانه و خبرنگاران محسوب می شود.
 
در ادامه این مراسم معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه از خبرنگاری بعنوان دو لبه یک تیغ یاد کرد و افزود: اصحاب رسانه از یک سو می توانند مطالبی را مطرح کنند که فضای ناهنجار و انتظارات بالایی برای مردم بوجود بیاورند و از سوی دیگر با قلم و اندیشه خود ضمن آگاهی بخشی فضای نشاط و امید به آبنده را در کشور زنده کنند.
 
احمدعلی موهبتی بیان داشت: خبرنگاران شفاف سازی را به اوج می رسانند و این اقدام خطا در بین مسئولان را به حداقل می رساند و می تواند نقش بسزایی در اصلاح ساختار جامعه ایفا کند.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه نیز گفت: خبرنگاران با قلم خود در ایجاد فضای امید به جامعه نقش مهمی دارند و می توانند مردم را به سمت آینده ای روش سوق دهند.
 
محمد حسن زاده اظهار داشت: در حال حاضر چهار نشریه محلی، ۳خبرگزاری مستقر و ۴ نماینده خبرگزاری و رسانه در سطح شهرستان تربت حیدریه فعال است.
 
در پایان این مراسم از فعالان اصحاب رسانه و خبرنگاران تجلیل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها