خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه قزوین:

برای اصلاح جامعه از بدحجابی باید از خانواده شروع کرد

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: لازم داریم به فرهنگ دینی و جامع خود بازگردیم، خانواده ها که مهمترین بخش یک جامعه هستند را از این تاثیرات پیرامونی حفظ کنیم و سلامت جامعه را تضمین نماییم
کد خبر: ۸۹۰۱۱۹۹
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه های علمیه قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در خصوص علل وجود بی حجابی و بد حجابی در سطح جامعه اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری شاهد بد حجابی در سطح جامعه هستیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به صورت دقیق به علل این مسئله نگاه کنیم باید تاثیرات فضای مجاری، تبلیغات سو، انواع فیلم های خارجی حتی در پهنه تلوزیون سراسری و ملی از عوامل موثر است.

این مسئول تصریح کرد: باید در نظر داشته باشیم که ارتباطات خارجی، سبک شمردن فرهنگ داخلی و تاثیر پذیری بی چون و چرا از فرهنگ غرب به عنوان علت پیشرفت و در قدم بعدی و مهمتر مسئله بازرگاتی، وارد کردن لباس هایی که مناسب عرف جامعه ما نیست بسیار اثر دارد.

عباسی بیان کرد: با توجه به مسئله تجارت و وارد کردن کالاها با فرهنگ سایر کشور ها باید به این موضوع هم توجه داشت که مصرف کننده هنگامی که وارد بازار می شود با عمل انجام شده رو به رو است، حال اگر مخاطب ما اندک تاثیری هم از فضای اینترنت و ماهواره هم داشته باشد به راحتی این مواجهه را قبول می نماید.

این مسئول در بخش دیگر این گفتگو به مسئله نفوذ اشاره کرد و گفت: جنگ نرم و نفوذی که استکبار جهانی در ایران به دنبال آن است مسئله دینداری، پوشش و حجاب را نیز تحت الشعاع قرار داده است، وقتی ذهن ها عوض شود پوشش خود به خود عوض می شود و  در این زمینه نیز به فعالیت می پردازند که بازخورد آن را در سطح جامعه خصوصا در کم سال ها می توان دید.

وی تصریح کرد: فلسفه حجاب امنیت را برای  جامعه به همراه دارد، امنیتی که همه می توانند در فضاهای مختلفی چون بر سر مشاغل و محیط های عادی و در مرحله بعدی در سط خانواه تجربه کنند.

حجت الاسلام عباسی در بخش پایانی این گفت و گو یادآور شد: همه این مسائل نشان می دهد که ما لازم داریم به فرهنگ دینی و جامع خود بازگردیم، خانواده ها که مهمترین بخش یک جامعه هستند را از این تاثیرات پیرامونی حفظ کنیم و سلامت جامعه را تضمین نماییم، از قرآن عزیز الگو بگیریم و گام اول را از خانواده ها شروع کنیم.

1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار