مسئول فضای مجازی بسیج دانشجویی یزد:
مسئول فضای مجازی بسیج دانشجویی یزد با انتقاد از بی‌تفاوتی مسئولین در سامان‌دهی فضای مجازی گفت: متأسفانه وضعیت کنونی فضای مجازی کشور بحرانی است.
کد خبر: ۸۹۰۱۱۷۴
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱

 اکبر عابدی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب پیرامون اهمیت فضای مجازی اظهار داشت: ایشان در سخنرانی‌های اخیر خود به‌طور مکرر به مسئولین پیرامون ضرورت ساماندهی به وضعیت فضای مجازی کشور تذکر دادند و به اهمیت فراوان این عرصه اشاره کردند اما عملاً مسئولین ذی‌ربط نسبت به این مهم بی‌تفاوت هستند.

مسئول فضای مجازی بسیج دانشجویی یزد با تأکید بر لزوم نظارت و ساماندهی به وضعیت فضای مجازی اظهار داشت: امروز در کشور با نوعی ولنگاری در این عرصه مواجه هستیم که آسیب‌هایی را متوجه جامعه ما به‌خصوص قشر جوان و نوجوان ما کرده است.

عابدی با انتقاد از کوتاهی مسئولین در تشکیل و راه‌اندازی کامل شبکه ملی اطلاعات بیان داشت: بحث شبکه ملی اطلاعات از سال 84 مطرح شد و علی‌رغم مطالبه جدی رهبری در تحقق این امر که بسیاری از مشکلات این حوزه را حل خواهد کرد، همچنان اقدامی مؤثری از سمت مسئولین صورت نگرفته است.

وی با تأکید بر اینکه کوتاهی مسئولین در این عرصه آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی متعددی به همراه داشته بیان داشت: برخی سودشان در این ناهنجاری‌ها و کارشکنی‌هاست و این تعلل نابودی زندگی جوانان و تغییر سبک زندگی مردم را به همراه خواهد داشت.

این کارشناس فضای مجازی بابیان این نکته که تمامی کشورهای توسعه‌یافته و قدرتمند دنیا برای فضای مجازی و استفاده کاربران از آن حدومرز و محدودیت قائل هستند تصریح کرد: شبهه پراکنی و نشر شایعات، توهین مکرر به ارزش‌های دینی انقلابی، دسترسی آسان کودکان و جوانان به محتوای غیراخلاقی معضلاتی است که امروز در فضای مجازی کشور وجود دارد و آماری که پیرامون این آسیب‌ها مطرح می‌شود واقعاً تأسف‌بار و نگران‌کننده است.

وی اضافه کرد: دسترسی دشمنان به اطلاعات مردم و سرقت و سوءاستفاده از این اطلاعات از دیگر موارد مهمی است که مسئولین ما نسبت به آن بی‌تفاوت هستند.

مسئول فضای مجازی ناحیه بسیج دانشجویی عنوان داشت: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و ساماندهی به این اوضاع نابسامان و از سوی دیگر افزایش سطح سواد رسانه‌ای خانواده‌ها باید اولویت دولت آینده باشد و در راستای تحقق این مهم باید از سمت اقشار مردم به‌خصوص قشر تأثیرگذار دانشجو مطالبه جدی صورت بگیرد چراکه تداوم این وضعیت بحرانی بسیار خطرناک خواهد بود.

عابدی در پایان اذعان کرد: این موضوع مطالبه جدی بسیج دانشجویی کشور و تشکل‌های انقلابی دانشجویی است که تا تحقق آن از پیگیری دست نخواهند کشید.

ارسال نظرات