خبرهای داغ:
حجت الاسلام قابل ضمن ابراز تاسف نسبت به اتفاقات اخیر مجلس این گونه مسائل را واقعیت تلخی دانست که اثباتی بر عدم شایستگی برخی مسئولین است.
کد خبر: ۸۹۰۱۱۵۶
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

حجت  الاسلام علی قابل امام جمعه موقت قزوین در گفتگوی اختصاصی باخبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در خصوص جریانات اخیر مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: دشمن با طرفندهای مختلف قصد نفوذ دارد که البته در انتخابات مجلس شورای اسلامی از طرفندهایش استفاده کرد و مردم به کسانی اعتماد کردند که امروز با پشیمانی شاهد بی لیاقتی آنها هستند اما در این میان برخی سعی دارند واقعیات را به گونه دیگری جلوه دهند و از حساسیت موضوع بکاهند اما باید در نظر داشت این مسئله واقعیت تلخی است که نشان داد برخی افراد وقار و شایستگی لازم را برای بدست گرفتن اداره امور ندارند.

وی در ادامه افزود: اینگونه رفتارها که افراد دارای منسب با انجامشان شأن ملت را زیر پا گذاشتند حتی جاهلان هم رفتار نمی کنند. در اینگونه موارد با نگاه به منش و روش امام خمینی(ره) در مقابل دیگران می توان دریافت که در برخورد با سایرین باید جوری بود که طرف مقابل سوء استفاده نکند؛ حالا بی شک تمامی رفتارها از جانب غرب تجزیه و تحلیل می شود حتی اگر به وضوح به آن اشاره نشود و با تمسخر و خنده به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران که نماینده ی کشوری بزرگ و مدعی اندیشه است، نگاه می کنند.

حجت الاسلام قابل در ادامه با اشاره به سخن امام در رابطه با الگو قرار دادن ایران در جبران کمبودها برای سایر ملل تصریح کرد: این فرمایشات امام و توصیه هایشان امروزه فراموش شده و این بی مهری هیچگونه توجیه و دفاعی جبران نمی کند و مسلما قانون می بایست با این اقدام در مجلس برخورد می کرد اما سکوت را ترجیح داد البته سیاست مانع بزرگی بر سر راه اینگونه بی اهمیتی در تصمیم گیری هاست و کسانی باید شرمنده این جریان باشند که از امضاکنندگان لیست بوده اند.

امام جمعه موقت درادامه ضمن اشاره به تذکرات رهبرانقلاب در برخورد با کج رفتاری ها در مجلس تبیین کرد: سرانجام تذکرات مقام معظم رهبری در دو مجلس قبل به نوشتن قانون نظارت بر امور و رفتار نمایندگان انجامید اما نکته شایان ذکر هم اینجاست که قوانین نیز به دست خودشان وضع می شود و در برخی انصاف رعایت نمی شود.

حجت الاسلام عل قابل در پایان اضافه کرد: امام صادق فرموده اند "سخت ترین واجبی که خداوند مقدر کرده است انصاف دربرابر خود و اطرافیان می باشد" با این وجود انصاف رعایت نشده است و قوانین وضع شده سودی به همراه ندارد و این جریان نشان داد که آنها در مقام نمایندگی ملت شایستگی لازم را ندارند.

1006/ت30/ب 

ارسال نظرات
پر بیننده ها