عضو کارگروه سازندگی و مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: تاکنون بیش از 10 هزار تن غلات مازاد بر نیاز کشاورزان اعم از گندم، جو و کلزا تحویل مراکز خرید شده است.
کد خبر: ۸۹۰۱۱۴۵
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
محمد کریمی فرزقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: از مجموع ۱۰ هزار و ۳۵۰ هکتار کشتزار آبی و دیم گندم حدود ۳۲ هزار تن محصول برداشت شده که از این میزان ۹۵۰۰ تن مازاد بر نیاز کشاورزان تحویل سیلوهای گندم و مراکز خرید شده است.
 
وی تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم در سال کذشته ۷ هزار و ۱۲۰ هکتار بوده که حدود ۳۱ تن محصول برداشت و ۱۵ تن تحویل سیلوهای گندم و مراکز خرید شده بود.
 
کریمی سطح زیر کشت کلزا را ۳۲۰ تن عنوان کرد و گفت: از این میزان حدود ۹۰۰ تن دانه روغنی برداشت شده که تاکنون ۴۴۸ تن مازاد بر نیاز کشاورزان تحویل مراکز خرید شده است.
 
مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه خاطر نشان کرد: میزان سطح زیر کشت کلزا در سال گذشته ۲۷۰ تن بوده که با توجه به سرمازدگی، تنها ۲۷۰ تن دانه روغنی برداشت شد.
 
سید جواد معاونی مدیر تعاون روستائی تربت حیدریه در این خصوص اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۳ هزار تن جو تحویل مراکز خرید زیر مجموعه تعاون روستائی شده که قیمت تضمینی آن ۱۲ هزار ریال است و برای دامداران با قیمت ۹ هزار ریال عرضه می شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها