رییس سازمان بسیج مداحان کشور مطرح کرد
فراهانی با تأکید بر ضرورت تربیت نسل امام حسینی، گفت: اگر نسل آینده ما حسینی باشد، دشمن هیچ اقدامی علیه این نظام مقدس نمی تواند انجام دهد.
کد خبر: ۸۹۰۰۹۹۷
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
به گزارش سرویس مداحان  خبرگزاری بسیج،محمد فراهانی، رییس سازمان بسیج مداحان کشور در دومین دوره آموزشی مربیان نوگل حسینی در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم، گفت: امام صادق(ع) در فضیلت ذاکری و مداحی می فرمایند، خدا را شکر می کنیم که در میان شیعیان کسانی هستند که ذکر ما را می گویند و یاد ما را در میان مردم زنده نگه می دارند.

وی ادامه داد: امام باقر(ع) در روایت دیگری به یکی از مداحان اهل بیت(ع) فرمودند، خدایا ببخش تمام گناهان او را و به او به اندازه ای تفضل کن تا راضی شود؛ این دعای ویژه از سوی امام معصوم(ع) برای یک مداح اهل بیت(ع) بود.

رییس سازمان بسیج مداحان کشور بیان داشت: در قرآن کریم ذکر شده که به زنبور عسل وحی می شود و امیرالمؤمنین علی(ع) فرمودند، شیعیان ما مثل زنبور هستند؛ از همین جهت است که منشأ ذکر و ذاکری وحی است و منشأ شعر باید الهام باشد.

وی با بیان این که تعلیم و تعلم فضیلت بالایی در دین مبین اسلام دارد، تأکید کرد: منظور از واژه «مؤمن» در قرآن کریم، شیعه است و شیعه باید زیرک بوده و کیاست داشته باشد.

فراهانی ابراز داشت: از ذاکری اهل بیت(ع) منصبی بالاتر نداریم؛ آیت الله شیخ جعفر شوشتری با وجود این که عالمی وارسته بودند، حسرت روضه خوانی برای اهل بیت(ع) داشتند.

وی با تأکید بر این که نباید واژه «روضه» کوچک دیده شود و سبب استخفاف آن شد، تصریح کرد: دستگاه امام حسین(ع) مافوق فقه است، البته به این معنا نیست که مبانی شرعی ندارد.

رییس سازمان بسیج مداحان کشور خاطرنشان کرد: اجر روضه خوانی بر سالار شهیدان به اندازه ای زیاد است که امام حسین(ع) هم برای خود روضه خواندند و گریستند؛ بیشترین وسوسه ها برای شیعیان، از میان شیعیان بیشترین وسوسه های برای مداحان و آن هم در ایام محرم است.

وی با بیان این که مداحان وارد فضایی بسیار حساس شده اند، گفت: تعلیم و تعلم دین مبین اسلام و اهل بیت(ع) جایگاه بسیار بالایی دارد؛ برتری دیگر شما مداحان حاضر در این دوره آموزشی این است که مربیان نوگلان حسینی هستید.
 
اهمیت آموزش نوگلان حسینی
فراهانی بیان داشت: نوجوان مثل زمین خالی است که هنوز در آن کشت نشده است؛ پیامبر اکرم(ص) فرمودند، وای به حال کودکانی که در آخرالزمان به دنیا می آیند، چون تمام تلاش پدران آن ها برای شکم فرزندان است و به فکر آخرت آن ها نیستند.

وی افزود: مربیان نوگل حسینی در تربیت دینی فرزندان به پدر و مادرها کمک می کنند؛ هدف اصلی سازمان بسیج مداحان هم این است که نوکر امام حسین(ع) تحویل جامعه دهد؛ مهمترین اولویت این سازمان تربیت کودکان امام حسینی است.

رییس سازمان بسیج مداحان کشور با بیان این که انسان باید حرف حق را از باطل بگیرد اما حرف باطل را از به ظاهر حق نگیرد، ادامه داد: اگر بتوانیم نسل آینده را از کودکی، امام حسینی بار آوریم، دشمن هیچ کاری نمی تواند علیه این نظام مقدس انجام دهد.

وی به بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه ضرورت تربیت نسل آینده از سنین کودکی اشاره کرد و گفت: به همین دلیل با تمام وجود وارد فضای تربیت نوگلان حسینی شدیم و تمام تلاش خود را در این زمینه انجام خواهیم داد.

فراهانی به اخلاص در کار تأکید کرد و گفت: ما آرمان گرایانی هستیم که واقعیت ها را همیشه مدنظر قرار می دهیم و با توجه به واقعیات کار می کنیم؛ آرمان گرایی سبب می شود که ما هیچ گاه توقف نکنیم و با امید به تلاش خود ادامه دهیم.

رییس سازمان بسیج مداحان کشور در پایان «اخلاص» و «صداقت» را دو ویژگی و خصوصیت مهم مربیان عنوان کرد و اظهار داشت: اگر مربی و مداحی این خصوصیت ها را نداشته باشد، کار او بی ثمر خواهد بود؛ هر که اخلاص داشته باشد، خدای متعال به او عزت می دهد و در میان مردم عزیز می شود.
ارسال نظرات