جزئیات علت شهادت محسن حججی/ بمباران آمریکا باعث محاصره و شهادت حججی شد

عملیات والفجر در دو مرحله آغاز شد که شهید حججی در مرحله دوم این عملیات به شهادت رسید.
کد خبر: ۸۹۰۰۹۵۰
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، پیش از این در مرحله اول عملیات نیروهای مقاومت توانستند چند هزار کیلومتر از مناطق اشغال شده باده ی شرقی، مرز شرقی سوریه را آزاد کنند و در همین راستا محور مقاومت در شرق سوریه توانست با محور مقاومت در عراق الحاق کند.

این الحاق در طول تاریخ 40 ساله سیاسی اخیر بی نظیر بود و کمربند مقاومت تقویت شد.مرحله اولیه این عملیات ضمن آزاد سازی مناطق مختلف در شرق سوریه و جلوگیری از سقوط دمشق و ماندن داعش در عراق و سوریه، الحاق نیروهای مقاومت با یک دیگر، مانع از خط عمودی آمریکا در موازی شرق سوریه شد و خط حضور آمریکا را از جنوب تا شمال قطع کرد.

مرحله دوم عملیات والفجر که چند روز قبل آغاز شد، محور آزاد سازی دیرالزور و همچنین اخراج متجاوزان دستور کار قرار گرفت.امن سازی منطقه شرقی و همچنین مقابله با حضور داعش در دیرالزور و خنثی سازی پروژه آمریکایی ها دستور کار مقاومت بود.

تا آنکه آمریکا با حمله به نیروهای مردمی مقاومت در شرق سوریه و غرب عراق سبب شد تا داعش از محور آمریکایی ها نیروهای مقاومت را دور زده و در نهایت با چند عامل انتحاری منجر به شهادت نیروهای مقاومت و در نهایت اسارت و شهادت شهید محسن حججی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها