خبرهای داغ:
رئیس اتاق بازرگانی شیراز:

با پرداخت تسهیلات با سود بالای ۲۵ درصد تولید رقابتی انجام نمی‌شود

رئیس اتاق بازرگانی شیراز از حضور کم‌رنگ نمایندگان فارس در اتاق بازرگانی شیراز و دیگر دستگاه‌های اقتصادی این استان انتقاد کرد و گفت: با پرداخت تسهیلات با سود بالای ۲۵ درصد تولید رقابتی انجام نمی‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۰۹۲۵
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
جمال رازقی بعد از ظهر امروز در نشست خبری از حضور کم‌رنگ نمایندگان فارس در اتاق بازرگانی شیراز و دستگاه‌های اقتصادی فارس گلایه کرد و با بیان اینکه حضور نمایندگان فارس در این دوره از مجلس، خیلی کم‌رنگ‌تر از دوره گذشته است، اظهار داشت: با توجه به اینکه دغدغه مقام معظم رهبری اقتصاد است و مسائل اقتصادی اولویت کشور محسوب می‌شود، اولین محل رجوع  نمایندگان باید اتاق بازرگانی و دستگاه‌های اقتصادی باشد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی شیراز حاضر است اتاق مستقل در محل اتاق بازرگانی شیراز به نمایندگان مجلس اختصاص دهد، افزود: استان‌هایی مثل کرمان که به پیشرفت خوبی دست یافته‌اند به این دلیل بوده که نمایندگان آنها به صورت منظم و هفتگی در اتاق بازرگانی حضور دارند.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز بیان کرد: شایسته فارس نیست که نمایندگان آن دغدغه‌ اقتصادی نداشته باشند زیرا در حال حاضر موضوعی مهم‌تر از اقتصاد نیست.

وی پاشنه آشیل اقتصاد کشور را تولید دانست و عنوان کرد: سالیان متمادی است که مسئولان کشور به جای پرداختن به تولید پایدار مسئله اشتغال را نشانه گرفته‌اند و هزارن میلیارد تومان بودجه برای تحقق اشتغال هزینه کرده‌اند اما راه به جایی نبرده است.

رازقی با تاکید بر توجه به  تولید رقابتی، گفت: برای تولید رقابتی به بهبود فضای کسب و کار نیاز داریم به همین دلیل باید به قانون بهبود فضای کسب و کار به صورت جدی توجه شود.

وی با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار از عهده دولت به تنهایی برنمی‌آید و یک وظیفه همگانی است، تصریح کرد: اقتصاد بیمار کشور نیاز به جراحی دارد بنابراین همه مردم باید آمادگی تحمل درد سخت برای بهبود فضای کسب و کار کشور را داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز با بیان اینکه بیش از 85 درصد منابع بانک‌های کشور سپرده‌های بلندمدت است، اظهار داشت: عده‌ای از بانک‌های خارجی با بهره پایین تسهیلات گرفته و با توجه به اینکه بانک‌های ایران بهره بالایی پرداخت می‌کنند در ایران سپرده‌گذاری می‌کنند و سود حاصل از این سپرده‌ها را تبدیل به ارز کرده و از کشور خارج می‌کنند.

وی با انتقاد از سود بالای تسهیلات بانک‌ها که فشار زیادی به بنگاه‌های اقتصادی وارد می‌کند،گفت: با پرداخت تسهیلات با سود بالای 25 درصد نمی‌شود تولید رقابتی انجام داد، علاوه بر سود بالای تسهیلات بانک‌ها، تامین اجتماعی و بدنه بزرگ و تنبل دولت نیز جز موانع کسب و کار در کشور محسوب می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها