خبرهای داغ:

فصل نخست بررسی‌های باستان شناختی دشت مرودشت آغاز می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی فارس از اعلام موافقت با فصل نخست بررسی‌های باستان شناختی دشت مرودشت خبر داد.
کد خبر: ۸۹۰۰۹۲۳
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
مصیب امیری با اعلام خبر فوق اظهار داشت: تهیه نقشه باستان‌شناسی مربوط به دشت مرودشت به دلیل گستردگی حوزه فرهنگی این منطقه تاریخی حائز اهمیت است.

وی با تاکید به جایگاه ویژه جلگه مرودشت و لزوم تهیه این نقشه باستان شناسی به منظور شناخت بهتر محوطه‌ها و بناهای واقع در این دشت افزود: همچنین تکمیل و تقویت بانک اطلاعاتی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از طریق این پژوهش‌ها انجام می‌گیرد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اعلام کرد: این پروژه به سرپرستی وحید بارانی و مشاوره علمی و راهبردی محمدتقی عطایی از تاریخ 21 مردادماه آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد و پس از پایان اتمام پروژه کلیه اشیا موزه‌ای و مطالعاتی به دست آمده به امین اموال این اداره کل تحویل می‌شود. 

 وحید بارانی کارشناس باستان شناسی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و سرپرست تیم مطالعات باستان شناسی دشت مرودشت نیز خاطرنشان کرد: در گذشته تحقیقات پژوهشی و میدانی پیرامون لایه‌های تاریخی و منظر فرهنگی این منطقه انجام شده اما هیچکدام از آنها به صورت نقشه جامع در نیامده است.

وی گفت: امید است تهیه نقشه کامل این منطقه تاریخی و ارائه اطلاعات دقیق باستان شناسی از محوطه‌ها و بناهای واقع در دشت مرودشت بتواند در تکمیل نقشه باستان‌شناسی کشور مؤثر واقع شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها