خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۳ کلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق محروم استان فارس برپا می‌شود که به تمام گروه‌های سنی خدمات ارائه می‌دهد.
کد خبر: ۸۹۰۰۹۱۹
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
محمد هادی ایمانیه عصر امروز در آئین رونمایی از سه کلینیک سیار دندانپزشکی  که قرار است به منظور توسعه خدمات سلامت دهان و دندان در مناطق محروم استان فارس مورد استفاده قرار گیرد اظهاراداشت: 70 مرکز جامع سلامت در استان فارس به واحدهای دندانپزشکی مجهز شد و در مناطق صعب العبور که مراکز جامع سلامت به آن تعلق نمی‌گیرد با راه‌اندازی این مراکز سیار خدمات دندان پزشکی در فارس توسعه می‌یابد. 

وی با توضیح فعالیت این نوع خدمات سیار افزود:خدمات دندانپزشکی در کلینیک‌های سیار، به تمام گروه‌های سنی به ویژه کودکان کمتر از 6سال، شش تا 12 سال و مادران باردار ارائه می‌شود. 

ایمانیه با بیان اینکه با ابتکار معاونت اجتماعی وزارت بهداشت و درمان، هشتاد یونیت سیار دندانپزشکی در کشور توزیع شده است، بیان کرد: سهم دانشگاه علوم پزشکی شیراز از این تعداد سه یونیت است. 

شاهرخ قیصری، دبیر شورای عالی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز  نیز با تاکید بر ضرورت توجه جدی به وضعیت سلامت دهان و دندان در کشور در همه گروه‌های سنی گفت: به ابتکار وزارت بهداشت و درمان در دولت یازدهم، برنامه تحول نظام سلامت در کشور اجرا شد و برای نخستین بار برنامه تحول سلامت دهان و دندان نیز در حال اجرایی شدن است.

وی افزود: بودجه قابل توجهی از وزارت بهداشت صرف خدمات سلامت دهان و دندان شد که این خدمات در مراکز بهداشتی درمانی روستایی به صورت رایگان برای گروه‌های هدف انجام و در شهرها هم برنامه تحول دهان و دندان در مراکز جامع سلامت اجرایی شده است.

قیصری بیان کرد: هزینه‌های دندانپزشکی در ایران مانند تمام دنیا گران است و بسیاری از مردم قادر به تامین هزینه‌های دندانپزشکی نیستند به همین دلیل در برنامه تحول سلامت دهان و دندان بودجه عظیمی صرف این امر مهم شد به طور مثال در استان فارس در سال 95 حدود 12 میلیارد تومان خدمات دندانپزشکی با تعرفه دولتی برای مردم ارائه شده است.

دبیر شورای عالی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز  گفت: وزارت بهداشت و درمان تصمیم به راه‌اندازی اتومبیل‌هایی به عنوان کلینیک سیار دندانپزشکی گرفته است که از هشتاد اتومبیل سیار در کشور، سه دستگاه به دانشگاه علوم پزشکی شیراز اختصاص یافته و اعتبار هر دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی حدود 270میلیون تومان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها