خبرهای داغ:
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزی فرهنگ و ارشاد از برنامه‌ریزی دولت برای ایجاد سازمان نظام رسانه‌ای و اصلاح قانون مطبوعات و خبرگزاری‌ها خبر داد.
کد خبر: ۸۹۰۰۹۱۰
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰

حسین انتظامی  در حاشیه مراسم گرامیداشت روز خبرنگار  اظهار داشت: رئیس جمهور در آذر ماه سال گذشته و نمایشگاه مطبوعات وعده دادند دو لایحه تقدیم مجلس شود که یکی از آن اصلاح قانون مطبوعات و خبرگزاری‌ها است چراکه معتقدیم وظیفه دولت و حاکمیت این است با اصلاح مقررات به سمتی برود که این سخت‌گیری‌ها کمتر شده و فضا روشن‌تر شود تا اصحاب رسانه بتوانند فعالیت رسانه‌ای خود را راحت‌تر و با شفافیت بیشتر انجام دهند.

انتظامی با بیان اینکه لایحه دوم که رئیس جمهور وعده آن را داده ایجاد سازمان نظام رسانه‌ای است افزود:در پی ایجاد این سازمان، فعالیت تمام اصحاب رسانه در حیطه‌های مختلف ساماندهی می‌شود و از آن مهم‌تر، تخلفات در رسانه را بجای اینکه دولت و هیئت نظارت بر مطبوعات و یا داددگاه‌ها رسیدگی کنند، صنف رسانه دنبال می‌کند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: وظایفی که دولت و حکومت درباره خبرنگاران و روزنامه‌نگاران دارد، این است که فضا را برای دستبایی اطلاعات برای آنان فراهم کند که یکی از آن ایجاد سامانه قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات است که دستگاه‌ها باید هر سوال و اطلاعات را حداکثر تا 10 روز پاسخ داده و در آن ثبت کنند.

انتظامی خاطرنشان کرد: باید دولت، طوری قوانین و مقررات را اصلاح کند تا فعالیت روزنامه‌نگاری که به اندازه کافی خود دارای مشکلات تولید و دستیابی به محتوا است آسان شده و رفتار حرفه‌ای برقرار شود.

وی در مورد بیمه خبرنگاران نیز گفت: امروز بیش از 12 هزار نفر از فعالان رسانه توسط رسانه‌ها بیمه شده‌اند و این در حالی است که چهار سال گذشته تنها چهارهزار نفر بوده است. با مشوق‌هایی که دولت در این زمینه گذاشته نوعی امنیت شغلی و حرفه‌ای برای همکاران خبرنگار ایجاد کرده است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در موضوع بیمه تکمیلی اصحاب رسانه نیز در حال حاضر صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران که مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است در حال ثبت‌نام و جمع آوری اطلاعات اصحاب رسانه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها