خبرهای داغ:
گلایه کارآفرین بسیجی از عدم حمایت مسئولین در گفتگو با «بسیج»:
کارآفرین بسیجی تویسرکانی با گلایه از عدم حمایت مسئولین گفت: برخی از مسئولین و نهادها فقط زمانی که نیاز به آمار سازی دارند ما را به یاد می آورند.
کد خبر: ۸۹۰۰۸۷۱
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
برخی مسئولین فقط زمانی که نیاز به آمارسازی دارند به یاد تولیدکنندگان می‌افتند

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان،با توجه به اینکه عسل به دلیل داشتن خواص درمانی همواره مورد توجه مردم بوده است، یک ظرفیت مناسبی برای کسب درآمد و ایجاد اشتغال است، تحقق این مهم نیاز به حمایت و پشتیبانی از کسانی دارد که در زمینه پرورش زنبورعسل فعالیت دارند.

مهدی افضلی از جمله افرادی است که با آورده شخصی و دریافت تسهیلات اقدام به خرید و نگهداری کندوی زنبور عسل در شهرستان تویسرکان کرده است.

این کارآفرین بسیجی تویسرکانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان گفت: 30 ساله هستم و لیسانس مهندسی کامپیوتر دارم، و نزدیک به 5 سالی می‌شود که در زمینه پرورش زنبورعسل فعالیت دارم.

مهدی افضلی افزود: علت اصلی اینکه من کار زنبورداری را انتخاب کردم، علاقه ام به این حرفه بود، با اینکه ما باغدار و کشاورز هستیم اما تا قبل از آن که من وارد زنبورداری شوم، هیچ سررشته ای از این کار نداشتم.

وی اظهار داشت: تعدادی از دوستانم در کار پرورش زنبورعسل فعالیت داشتند و من چندباری به محل نگهداری کندوهای آنها رفته بودم و همین مسئله باعث شد که من زنبورداری علاقه‌مند شوم و تعدادی کندو خریداری کرده و در باغ خود نگهداری کنم.

این جوان تویسرکانی افضلی گفت: به مرور زمان به زنبورداری علاقه بیشتری پیدا می کردم، و در کلاس های مرتبط با پرورش زنبور شرکت می کردم، سال گذشته موفق شدم در کلاس های دوره تلقیح مصنوعی شرکت کنم، که تجربه جدید و مفیدی برای من بود.

وی خاطرنشان کرد:امسال سال اولی است که در زمینه پرورش ملکه و تلقیح مصنوعی فعالیت دارم، در واقع سال جاری یک پیش زمینه برای فعالیت های سال های بعدی من خواهد بود.

افضلی با بیان اینکه از بهترین و به‌روزترین امکانات و روش های زنبورداری استفاده می کند، بیان داشت: نژاد زنبورهای که من استفاده می کنم از نوع کارنیکا آلمانی و اتریشی است، هر چند تعدادی زنبور بومی هم دارم، اما برای اینکه به کیفیت زنبورهای کارنیکا برسند نیاز به اصلاح نژاد دارند.

وی افزود: متاسفانه این روزها هستند زنبوردارانی که از شکر عسل تولید می کنند و به فروش می رسانند، که این موضوع باعث شده عسل به جای آنکه خاصیت درمانی داشته باشد، به خاطر استفاده از شکر عامل بیماری و مریضی باشد.

این کارآفرین تویسرکانی گفت: همچون کشورهای مدرن و پیشرفته می توان به جای هزینه برای خرید شکر، بر روی اصلاح زنبور هزینه کرد تا عسل با کیفیت و خالصی از زنبور گرفت.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته سال خوبی در دوران زنبورداریش نبوده است، ابراز داشت: زمستان گذشته به دلیل سرمای زیاد بسیاری از زنبورهایم تلف شدند و تخم ریزی ها صورت گرفته توسط زنبورها به عفونت تبدیل شدند و لاورها به دنیا نیامدند.

افضلی در این مورد افزود: تجربه ای که از این اتفاق به دست آوردم این بود که برای جلوگیری از اتفاقات مشابه باید نسبت به تغییرات آب و هوا اطلاعات داشته باشم.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که ما با آن مواجهه هستیم وجود داروهای تقلبی در بازار است که متاسفانه باعث کاهش کیفیت عسل های تولیدی می شود.

این پرورش دهنده زنبورعسل با گلایه از عدم حمایت مسئولین؛ نهادها و سازمان های مرتبط گفت: برخی ازمسئولین و نهادها فقط زمانی که نیاز به آمار سازی دارند ما را به یاد می آورند و متاسفانه زمانی که ما به آنها نیاز داریم هیچ حمایتی از ما نمی کنند.

وی در پایان خاطرنشن کرد: این روزها بازار فروش عسل به دلیل وجود عسل های تقلبی زیاد خوب نیست، و برنامه ما این است که از فروش عسل به سمت فروش ملکه ، ژل رویال و ... بروم.

انتهای پپیام/

ارسال نظرات