معرفي کتاب

کتاب "ابوجهاد" ؛صد خاطره از شهید عماد مغنیه

کتاب"ابوجهاد" شامل 100 خاطره از شهید عماد مغنیه توسط انتشارات فتح منتشر شده است
کد خبر: ۸۹۰۰۸۶۸
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، عماد مغنیه در ۲۵ ژانویه ۱۹۶۲ در روستای طیردبا در جنوب لبنان به دنیا آمد. آنها پنج خواهر و برادر به نام‌های عماد، فؤاد، جهاد، ناهده و زینب بودند. دوران کودکیِ همراه با آرامش او در خانه‌ای سرشار از الفت و التزام دینی سپری شد.
وی  یکی از آن جوانان بود که نقش اساسی در پیروزی های بعدی مقاومت در جنوب لبنان داشت؛ چه آزادی غرورآفرین جنوب لبنان در سال 2000 و چه شکستِ تحقیرآمیز صهیونیست ها در جنگ 33 روزه.
 
شهید عماد مغنیه معروف به حاج رضوان معاون جهادی حزب الله لبنان بود، که دسال 2008در منطقه کفرسوسه سوریه به دنبال انفجار یک خوردوی بمب‌گذاری شده، توسط سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
 
در بخشی ازکتاب"ابوجهاد" آمده است:برای اولین بار بود که با حاج رضوان کار می‌کردم، فکر می‌کردم با یک نظامی خشک و خشن روبرو شوم، وقتی دیدمش و چند روزی با هم کار کردیم، فهمیدم که چقدر اشتباه می‌کردم. خیلی متواضع بود و اهل شوخی و خنده. به ظاهرش هم خیلی اهمیت می‌داد. آنقدر خوش لباس بود که بعضی‌ از بچه‌ها در لباس پوشیدن از او تقلید می‌کردند. اگر نمی‌شناختی‌اش، فکرش را هم نمی‌کردی این همان عماد مغنیه‌ای است که برای اولین بار اسرائیل را شکست داده.

ارسال نظرات