حجت الاسلام و المسلمین سعیدی:

افرادی مثل مهدوی کیا از نقش ایران در منطقه بی اطلاع‌اند

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رابطه با صحبت‌های مهدی مهدوی‌کیا در رابطه با مدافعان حرم عنوان کرد: به نظر می رسد این افراد نقش ما در منطقه را نمی‌دانند که البته باید بروند در این زمینه مطالعه کنند و یا اینکه ریگی در کفششان هست.
کد خبر: ۸۹۰۰۸۱۰
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام علی سعیدی شاهرودی امروز در جمع خبرنگاران در مشهد به نقش خواص در انقلاب اشاره و عنوان کرد: در هر انقلابی خواص در پیدایش آن، معرفی رهبری و در تحقق آرمان ها و آماده سازی شرایط و برای انقلاب نقش بسیار موثر دارند.

 وی با اشاره به اینکه ما این نقش را در انقلاب موسوی بن عمران، پیامبر اعظم و انقلاب اسلامی می بینیم، افزود: زمانی که  امام در سال 42 انقلاب را شروع کردند شاگردان ایشان و کسانی که چهره های سیاسی بودند در انتقال آرمان، معرفی امام و در افشای ظلم و ستم رژیم طاغوت نقش تعیین کننده‌ای ایفا کردند.

 نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه پس از انقلاب هم خواص نقش ویژه ای داشتند، البته در تمام انقلاب‌هایی که گفتم این نقش را می توان مشاهد کرد، افزود: واقعیت تلخی که در تاریخ وجود دارد این است که برخی از خواص بعد از پیروزی انقلاب دچار ریزش و انحراف می شوند که این به دلایل مختلف از جمله ریزش اخلاقی، سیاسی و مالی رخ می‌دهد که این موضوع خیلی نگران کننده و خطرناک است.

نقش منفی خواص در انحراف بخشی از اقشار جامعه تاثیرگذار بوده و هست

 حجت الاسلام سعیدی ابراز کرد: نقش منفی خواص در انحراف بخشی از اقشار جامعه تاثیر گذار بوده و هست یعنی وقتی یک چهره مثل سامری در انقلاب حضرت موسوی فتنه ای ایجاد می کند به دلیل سابقه کاریزماتیکی که دارد، جمعیت زیادی دست خوش انحراف قرار می گیرند.

 وی اظهار کرد: وقتی قارون به عنوان یک چهره باسابقه انقلابی از خطوط قرمز عبور می کند و دست به انحراف می زند و از طریق ویژه خواهی و رانت، دست به تصاحب اموال و سرمایه می زند، طبیعی است که در جامعه انقلابی تاثیر منفی می گذرد.

 نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در انقلاب پیامبر(ص) این مشکل را داشتیم و داریم، بیان کرد: بعد از فوت پیامبر جریانی علیه اسلام ناب محمدی شکل گرفت و خواص توانستند انقلاب را از مسیر اصلی اش خارج کنند؛ چراکه اینها چهره کاریزماتیک و سابقه دار اسلام بودند.

 سابقه افراد، سندی برای آینده‌شان نمی‌شود
 
حجت الاسلام سعیدی گفت: با توجه تجربه تاریخی می توان عنوان کرد که سابقه افراد، سندی برای آینده شان نمی شود، نمی توانیم چون یک زمانی سابقه فردی مثبت بوده این سابقه مثبت را به تمام دوران زندگی وی نسبت دهیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی اساتید انقلابی حوزه علمیه یکی از کارهای مهم این نهاد است، بیان کرد: این ساماندهی در قم و خراسان بزرگ و اصفهان شکل گرفته و رئیس و جانیشن آن نیز تعیین شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: دو نشست سه روزه برای اساتید قم و اصفهان در مشهد برگزار کرده‌ایم و امروز برنامه سه روزه برای اساتید تهران را داریم؛ برنامه خراسان بزرگ در شهر دیگری غیر از مشهد بزودی برگزار خواهد شد.

سپاه به لحاظ اینکه در اوج قله پاسداری از انقلاب است، مورد فشار قرار می‌گیرد

 حجت الاسلام سعیدی در ادامه در رابطه با افزایش فشارهای ترامپ علیه سپاه عنوان کرد: سپاه به لحاظ اینکه در اوج قله پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی است، مورد فشار قرار می‌گیرد تا به این طریق مهم ترین استوانه نظام و انقلاب را از بین ببرود.

 وی افزود: سپاه یکی از مهم ترین ارگانها و نهادهای کشور در عرصه های مختلف داخلی، خارجی و منطقه ای است که درعرصه فضا و قدرت دفاعی تلاش می کند و این مهم ترین مانع دشمن برای رسیدن به اهدافش است؛ به همین دلیل دشمن می‌کوشد ما راتضعیف کند.

وی در خصوص کابینه انقلابی بیان کرد: امام راحل بنیانگذار سیاست کلان و تداوم بخش این انقلاب هستند و در عرصه سیاست خارجی مواضع امام و رهبری کاملا شفاف است اختلاف ما با آمریکا مبنایی، اساسی و زیر بنایی است و تازمانی که روی این  اعتقادمان پافشاری کنیم این درگیری بین ما و آمریکا وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در مذاکره می توان اصول را حفظ کرد، افزود: دولت باید شعارهای انقلاب را ادامه دهد؛ حتی در مذاکره هم می شود این اصول را حفظ کرد یعنی قدرت و اقتدار تنها تقابل نظامی نیست، بلکه اقتدار در صحنه سیاسی، مذارکرات و تحریم هم تعریف می‌شود.

حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: یعنی باید بحران تحریم ها را مدیریت کرد نه اینکه تسلیم بحران شد و عقب نشینی کرد؛ در سیاست خارجی دولت باید از اصول انقلابی تبعیت کند.

وی اظهار کرد: استکبار ستیزی، مظلوم نوازی و دفاع از جبهه مقاومت با همه وجود از جمله اصول اصلی انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رابطه با صحبتهای مهدوی‌کیا در رابطه با مدافعان حرم عنوان کرد: به نظر می رسد این افراد نقش ما در منطقه را نمی دانند که البته باید بروند در این زمینه مطالعه کنند و یا اینکه ریگی در کفششان هست.

حجت الاسلام سعیدی ابراز کرد: البته باید در نظر داشت بعضی از افراد مغرض اند و بعضی از افراد مثل همین فردی که نام بردید به نظر من بی اطلاع است و چنانچه به او اطلاع داده شود می فهمند که اشتباه کرده است.

وی افزود: هر عاقلی میفهمد که هدف آمریکا از حمله به عراق و افغانستان ما بودیم. به طور کلی بوش پسر جنگ صلیبی را به همین منظور مطرح کرد هر چند خودشان اعتراف کردند نمی تواند ایران را تسخیر کند و تنها به محاصره ما اکتفا کرده اند.

آمریکا هزینه پرداخت می‌کند تا کشورش را از جنگ محفوظ بدارد

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه عقل حکم می کند که ما جنگ را به بیرون از مرزهای کشور ببریم، اظهار کرد: آمریکا هزینه پرداخت می کند تا کشورش را از جنگ محفوظ بدارد و اگرنه آمریکایی ها در خاورمیانه و افغانستان عراق چکار دارند؟.

حجت الاسلام سعیدی ابراز کرد: آمریکا در دورترین مرزهای جغرافیای جهان نیروهای خود را پیاده می کند با این ادعا که می خواهند امنیت آمریکا را حفظ کند.

وی در پایان گفت: امنیت و اقتدار ملی ایران بستگی به حضور ما در سوریه دارد، چنانچه می خواهیم تمامیت و استقلال ایران حفظ شود باید جنگ را به خارج از مرزهای ایران هدایت کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار