خبرهای داغ:
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی خبر داد
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما به جد بر سر مسأله قاچاق ایستاده ایم، گفت: در سال های گذشته 25 میلیارد دلار قاچاق کالا داشته‌ایم که امسال به 12 میلیارد دلار کاهش یافته و باید مسئولین سه قوه قدرتمندانه با واردات کالای قاچاق برخورد کنند.
کد خبر: ۸۹۰۰۷۷۲
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
کاهش قاچاق کالا به 12 میلیارد دلار در سال جاری

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امیر خجسته در چهارمین همایش تخصصی صنعت کیف، کفش و چرم در همدان اظهار داشت: صنعت کیف، کفش و چرم صنعت بسیار اصیلی است و هدف از برگزاری این همایش ها تقویت این صنعت و اشتغالزایی است.

وی با بیان اینکه امروز آنچه که در تولید مهم بوده فرهنگسازی استفاده از تولیدات داخلی است، گفت: در دنیا همه از تولیدات خود استفاده می کنند و این موضوع را بد می دانند که از تولیدات کشورهای دیگر استفاده کنند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس در خصوص کالاهای بی کیفیت چینی و تعطیلی تولیدی ها، تأکید کرد: امروزه تولید ما با مشکل شده و این در اثر ورود کالاهای بی کیفیت چینی و سایر کشورها به داخل کشور است و بر اثر این واردات کالاهای بی کیفیت، تولید و اشتغال ما رو به تعطیلی می رود.

وی با بیان اینکه ما به جد بر سر مسأله قاچاق ایستاده ایم، تصریح کرد: در سال های گذشته 25 میلیارد دلار قاچاق کالا داشته‌ایم که امسال به 12 میلیارد دلار کاهش یافته و باید مسئولین سه قوه قدرتمندانه با واردات کالای قاچاق برخورد کنند و نمایندگان مجلس نیز با قدرت پیگیری خواهند کرد ما باید صادرات داشته باشیم نه واردات غیر منطقی و غیرمعقول.

خجسته در ادامه گفت: در بخش صادرات ضعیف هستیم و خوب کار انجام نداده ایم، تولیدکنندگان ما باید در سطح منطقه به خصوص در بازار عراق و سوریه رصد کنند و کالای باکیفیت صادر کنند.

وی با بیان اینکه صنعت کیف و کفش در کشور خوب درخشید، یادآور شد: این صنعت خوب عمل کرده اما در سطح ملی صادرات ما خوب نیست، بخش خصوصی باید ورود یابد و اصل 44 باید وارد عمل شود.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت مطرح کرده که درصدد فعال کردن بخش خصوصی است.

وی عنوان کرد: عامل موفقیت در جمهوری اسلامی ایران فعال کردن بخش خصوصی است و بخش خصوصی باید تقویت شود بنابراین این بخش هم از طرف دولت و هم مجلس حمایت می شود و در آینده نزدیک تمام صنایع و واحدهای تولیدی به بخش خصوصی واگذار می شود و دولت و مجلس با قدرت از آنان حمایت می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات