کارگاه آموزش بررسی آسیب‌های اجتماعی در دوگنبدان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۰۷۷۱
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
در این نشست مسئول کارگروه تخصصی آموزش خانواده دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خانواده را مهمترین رکن برای کاهش آسیب های اجتماعی اعلام کرد و گفت:  آگاهی نداشتن و شناخت مطلوب از آسیب ها ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی است.
حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به اینکه باید باورکنیم که آسیب های اجتماعی قابل پیشگیری و درمان هستند افزود: باید تلاش کنیم تا این تفکر در جامعه فراگیر شده و به کمک دستگاهها و نهادهای فرهنگی و تبلیغی برای کاهش و ریشه کنی آنها اقدام کنیم.
وی به اشتغال به کار والدین، تغییر نگرش والدین به فرزندان، روی آوردن فرزندان به اینترنت و شبکه های اجتماعی منحرف، ایجاد فاصله عاطفی و معنوی زیاد میان اعضای خانواده اشاره کرد و گفت: این عوامل و برخی عوامل دیگر دست به دست هم می دهند تا فرزندان گرفتار آسیب های اجتماعی شوند.
حیدری افزود: در بحث ازدواج‌ها نیز مسائلی چون ناپایداری ازدواج‌ها، تغییر الگوی همسرگزینی، نداشتن مهارت‌هایی برای ازدواج ناتوانی والدین برای آموزش به فرزندان، افزایش روابط دختر و پسر در زمان نامزدی بدون عقد، تمایل به دریافت مهریه‌های سنگین، بالا رفتن سن ازدواج و افزایش تنوع‌طلبی جنسی مردان را می‌توان اشاره کرد.
طلاق، اعتیاد، بی حجابی از دیگر محورهایی بود که در این کارگاه آموزشی یک روزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
ارسال نظرات