سامانه "سیب" با هدف ارائه مطلوب‌تر خدمات بهداشتی ـ. درمانی در حوزه سلامت کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۰۷۷۰
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
مدیرعامل مجمع خیران سلامت استان با بیان اینکه راه‌اندازی این سامانه برای ارائه مطلوب‌تر خدمات بهداشتی -درمانی در قالب برنامه‌ها و طرح‌های تحول نظام سلامت است گفت: اطلاعات مربوط به خانوارها، نوع خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز در مراکز و پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در این سامانه ثبت می‌شود و پوشه‌های خانوار و دفاتر مربوط به خدمات و برنامه‌های بهداشتی ـ. درمانی جمع آوری می‌شود.
جوکار افزود: با راه اندازی این سامانه دسترسی به اطلاعات بیماران با سهولت و دقت بیشتری انجام می‌شود و کیفیت خدمات نیز بهتر خواهد بود.
وی به نقش موثر دستگاه‌های اجرایی استان و شهرداری‌ها در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: در این میان نقش بانوان پر رنگ و تاثیرگذار است.
سالار جوکار اضافه کرد: بسته خدمتی جذب خیرین و واقفین سلامت به حوزه بهداشت استان ابلاغ شده است که در صورت اجرای کامل آن، بانوان در امور بهداشت، مراکز و پایگاه‌های سلامت استان و به ویژه مناطق کمتر برخوردار نقش بیشتری ایفا می‌کنند.
مدیرعامل مجمع خیران سلامت استان گفت: هم اکنون بیش از ۳۵۰ خانه بهداشت در روستاها، ۷۰ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و بیش از ۲۰ پایگاه سلامت شهری در نقاط مختلف استان فعالیت می‌کنند.
ارسال نظرات