خبرهای داغ:
اقدامات امنیتی علیه مسلمانان روهینگیا شدت گرفت
شبکه الجزیره از برقراری قانون منع آمدوشد و افزایش نیروهای امنیتی در منطقه مسلمان نشین روهینگیا و ابراز نگرانی سازمان ملل از این اقدامات ارتش میانمار خبر داد.
کد خبر: ۸۹۰۰۶۸۰
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، شبکه الجزیره از برقراری قانون منع آمدوشد و افزایش نیروهای امنیتی در منطقه مسلمان نشین روهینگیا در میانمار و ابراز نگرانی سازمان ملل از این اقدامات ارتش میانمار خبر داد.

در پی هشدار سازمان ملل درباره نقض گسترده حقوق بشر در ایالت راخین از سوی نیروهای ارتش میانمار، دولت این کشور روز شنبه تأیید کرد که قوانین منع آمدوشد جدید در این منطقه مسلمان نشین برقرار شده و ارتش نیروهای بیشتری در این ایالت مستقر کرده است.

انتشار خبرهای مربوط به اعزام یک گردان ارتش میانمار در هفته گذشته به این منطقه برای برقراری امنیت بیشتر، با انتقاد سازمان ملل روبه‌رو شده و روز جمعه «یانگی لی»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور میانمار، این امر را «باعث نگرانی شدید» توصیف کرد.

از اکتبر سال گذشته ارتش میانمار اقدامات خود علیه مسلمانان روهینگیا را تشدید و جنایت‌های زیادی را علیه این مسلمانان مرتکب شده است.

اقدامات ارتش علیه مسلمانان در این منطقه موجب فرار 70 هزار مسلمان از این کشور به بنگلادش شده و گزارش‌های زیادی از تجاوز، قتل و سرقت از این افراد به وسیله نیروهای ارتش میانمار گزارش شده است.

 رسانه دولتی میانمار نیز اعلام کرده که عملیات ارتش برای پاکسازی مناطقی که مسلمانان معترض روهینگیا در آنجا حضور دارند افزایش یافته است.

یانگی لی روز جمعه از مقامات این کشور درخواست کرده تا اقدامات امنیتی خود را مطابق با قوانین بین‌المللیحقوق بشر انجام دهند. 

 وی با انتشار بیانیه‌ای گفت: دولت این کشور باید تضمین دهد که نیروهای ارتش مستقر در راخین باید در هرگونه وضعیت امنیتی به قوانین حقوق بشر احترام بگذارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها