خبرهای داغ:
بسیج فرهنگیان شاهرود در محکومیت نسل کشی شیعیان افغانستان و یمن بیانیه ای صادر و تاکید کرد: در میان سکوت دولت و بعضی دولت مردان، ملت ایران در کنار دیگر ملت های آزاده نخواهند گذاشت خون مستضعفین و مسلمانان در سکوت جاری شود
کد خبر: ۸۹۰۰۵۹۴
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، بسیج فرهنگیان شاهرود در محکومیت نسل کشی شیعیان افغانستان و یمن بیانیه ای صادر و تاکید کرد: در میان سکوت دولت و بعضی دولت مردان، ملت ایران در کنار دیگر ملت های آزاده نخواهند گذاشت خون مستضعفین و مسلمانان در سکوت جاری شود.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

اخبار تأسف بار هجوم و سرکوب مسلمانان و شیعیان در کشورهای یمن و افغانستان که به شهادت و مجروح شدن بسیاری از مسلمانان و شیعیان این دو کشور منجر شد، اندوه فراوانی در میان انسانهای آزاده درکشورهای اسلامی و غیر اسلامی  پدید آورد و دل و روح مسلمانان عالم را بدرد آورد .

 بدیهی است کشتار و زخمی کردن انسان های بیگناه در یمن و به اسارت درآوردن دختران شیعه افغانستانی برای هر انسان آزاده ای دردآور است اما دردآورتر از آن سکوت معنادار بنگاه های خبری و رسانه های وابسته در جهان است که این روزها به عمد دیده بر این جنایات بسته اند و نمی خواهند کسی از واقعیت های عالم خبر دار شود و... این سکوت مرکبار امروز در دولت های اسلامی و غیر اسلامی دیده می شود و بدتر از همه به نظر می رسد دامن بعضی از به ظاهر دولت مردان ما را نیز گرفته و به آنها هم اجازه موضع گیری بجا و شجاعانه نمیدهد

انقلاب اسلامی  و دولت مردان آن که تا سال ها هر جا مسلمانان و مستضعفين تحت فشار و ظلم قرار می گرفتند قبل از همه در صحنه بودند و به موقع عکس العمل نشان می دادند، به نظر می رسد در سال های اخير و در ارتباط با غرب دچار ملاحظاتی شده اند و با موضع انقلابی فاصله گرفته اند.

در حالی که اگر امروز نامی از جمهوری اسلامی در دنیا شنیده می شود و اگر دل و قلبی به عشق ایران میتپد ، یقیناً بخاط همین خوی مبارزه انقلاب و استکبار ستیزی و حمایت از مظلومین و محرومین در عالم بوده و هست. به نظر می رسد این سالها مواضع دولت ما به خاطر مباحثی مانند برجام منفعلانه شده و به خاطر حفظ ژست تعامل و همکاری و باز گذاشتن باب گفتگو است که از سوی مسئولان و دستگاه دیپلماسی در رابطه با جنایات یمن، میانمار و الان در افغانستان موضعگیری رسمی و جدی نمیشود. اما در این سکوت جهانی و در میان سکوت دولت و بعضی دولت مردان، ملت ایران در کنار دیگر ملت های آزاده نخواهند گذاشت خون مستضعفین و مسلمانان در سکوت جاری شود و نمی گذارد مسئولانش فراموش کنند که وظیفه‌ی جمهوری اسلامی این است که حامی مستضعفین در سراسر جهان باشد و هیچ ستم و جنایتی را برنتابند.

برکسی پوشیده نیست که جنایات رخ داده در میرزا ولنگ و صنعا توسط حامیان گروه های تروریستی صورت گرفته است بنابراین ما فرهنگیان بسیجی این اتفاقات ناگوار را که در جهان اسلام در حال رخ دادن است را به شدت محکوم می کنیم و از مدعیان حقوق بشر میخواهیم بیش از این نظاره گر جنایات علیه بشریت نباشند و عملا از حقوق انسانهای محروم دفاع کنند و از ریختن خون افراد بیگناه جلو گیری نمایند و به دولت جمهوری اسلامی ایران نیز یادآوری کرده و تقاضای شکستن سکوت و اقدامی انقلابی را داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها