رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با اظهار امیدواری از توسعه روابط اقتصادی و کشاورزی مازندران و کشورهای منطقه، تصریح کرد: مقدمات تولید فرآوری انجیر در گلوگاه فراهم شده است.
کد خبر: ۸۹۰۰۵۶۹
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، دلاور حیدرپور، رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران نیز با بیان اینکه اسفند 93 با حضور بنده و سفیر ژاپن در وزارت جهادکشاورزی منعقد شده است، گفت: این پروژه با اعتبارات کشور ژاپن و جهاد استان توانستیم در راستای توانمندسازی و ارتقا سطح تعاونی‌ها و توسعه روستایی گام برداریم و الگو برای سایر شهرستانها خواهد شد.

وی با بیان اینکه توسعه و تکنولوژی اراضی کشاورزی در مازندران با همراهی کشورژاپن انجام شده است، افزود: بالغ بر هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان با همکاری شرکت ژاپنی و ایرانی تجهیز و نوسازی شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با اظهار امیدواری از توسعه روابط اقتصادی و کشاورزی مازندران و کشورهای منطقه، تصریح کرد: مقدمات تولید فرآوری انجیر در گلوگاه فراهم شده است.

حیدرپور با بیان اینکه مازندران ظرفیت بالایی در بخش گیاهان دارویی است، افزود: اکنون این استان دارای 800 هکتار انواع گیاهان دارویی تولیدی بوده و با گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی و تشکل‌های مسئول فرآوری و بازاررسانی در استان فعال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توسعه گیاهان دارویی و گل محمدی را در برنامه ششم توسعه لحاظ کردیم، افزود: ارتقا سطح معیشتی، اشتغال و تولید را در برنامه اصلی سازمان جهادکشاورزی مازندران قرار دادیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با بیان اینکه 1.5 میلیارد دلار از اعتبار صندق توسعه ملی برای اشتغال در روستاها تخصیص خواهد یافت، گفت: امیدواریم با تخصیص و جذب این اعتبار بتوانیم زمینه مهاجرت معکوس را فراهم آوریم.

محمد رضا تباکی، فرماندار گلوگاه در سخنانی ضمن خیرمقدم به سفیر ژاپن و مسئولان وزارت جهادکشاورزی و استانی، با اشاره به اینکه اتفاق خوبی در حوزه تولیدات عرقیات گیاهی شرق مازندران صورت گرفته است، افزود: قریب به 400 نفر از زنان روستایی منطقه با هدف بهبود وضعیت اقتصادی خانوار روستایی از طریق ایجاد اشتغال و درآمد، بهبود کیفیت و کمیت تولیدات، کاهش ضایعات کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی ترویج فعالیت‌های مشارکتی و گروهی، تقویت مشارکت زنان در تولیدات، ماندگاری در روستا و مهاجرت معکوس در این کارگاه به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

وی افزود: شرق مازندران محل تولید و پرورش گیاهان دارویی بوده که گلوگاه یکی از اماکن موثر در تقویت و تولید این محصول ارگانیک است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها