خبرهای داغ:
جوان 23 ساله قزويني:

در هر دوره با روزي يك ساعت كار70 ميليون تومان سود كسب ميكنم

جوان 23 ساله ي قزويني كه به دنبال پشت ميز بودن نيست و كمر همت را براي ساختن زندگي خود بسته است، در هر دوره 70 ميليون تومان سود كسب مي كند.
کد خبر: ۸۹۰۰۵۶۷
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سجاد رحماني جوان 23 ساله قزويني كه در شهرستان تاكستان استان قزوين زندگي مي كند، توانسته با راه اندازي كسب و كاري براي خود به طور ميانگين ماهان 10 تا 12 ميليون تومان درآمد كسب كند.

اين جوان كارآفرين گفت: در سن 20 سالگي دانشجو بودم و كاري نداشتم و در باغ پدر خود كار مي كردم تا اينكه در پايگاه مقاومت بسيج با وام هاي اقتصاد مقاومتي سازمان بسيج سازندگي آشنا شدم و از آنجا كه در باغ پدرم استخري كوچك براي آبياري داشتيم، به فكر پرورش ماهي در اين استخر افتادم.

وي در ادامه عنوان كرد: من سرمايه اي براي راه اندازي استخر پرورش ماهي نداشتم اما با دريافت وام از بسيج سازندگي توانستم استخر آبياري باغ را گسترش داده و به استخر دو منظوره تبديل كنم.

اين جوان خوشفكر بيان كرد: در اين استخر به دليل آنكه هم براي آبياري است و هم براي پرورش ماهي، تنها يك دوره مي توان در سال ماهي پرورش داد.
وي در ادامه گفت: در دوره اول 3000 ماهي تهيه كردم و پرورش دادم، در اين دوره به دليل اينكه بي تجربه بودم نتوانستم نسبت به حالا سودي مناسب كسب كنم و تنها 8 ميليون تومان سود خالص بدست آوردم.

رحماني بيان كرد: در يك دوره 10000 ماهي زير يك گرم تهيه كردم كه اين كار باعث مي شود تا سود بيشتري كسب كنم و با فروش اين 100000 ماهي مبلغي بالغ بر 130 ميليون تومان درآمد كسب كردم كه از اين مبلغ حدود 60 ميليون تومان هزينه و 70 ميليون تومان سود خالص مي باشد.

وي اذعان داشت: در حال حاضر توانسته ام براي 3 نفر به صورت مستقيم و براي 4 تا 6 نفر به صورت غير مستقيم اشتغال ايجاد كرده ام.

اين كارآفرين گفت: از آب استخر نه تنها باغ خود بلكه با شهرداري منطقه قراردادي بسته شده تا از اين آب، باغ هاي شهرداري نيز آبياري شود.

رحماني گفت: از اداره اي پيشنهاد كار پشت ميزي داشتم اما قبول نكردم چرا كه رهبر معظم انقلاب تاكيد بر طرح هاي اقتصاد مقاومتي و خود اشتغالي دارد عمل كنم و همچنين نميتوانم در اداره اي به طور ميانگين ده تا دوازده ميليون تومان دستمزد بگيرم.

وي در پايان گفت: جواناني مثل من اين روزها نبايد به دنبال كار اداري باشند و بايد خود اشتغالزايي كنند و نيازهاي خود را برطرف و به اقتصاد كشور نيز كمك كنند.

 

1004/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار