در پی بارش شدید باران در ارتفاعات درگز و وقوع سیل، بسیجیان سپاه ناحیه درگز جهت امدادرسانی به کمک سیل زدگان شتافتند.
کد خبر: ۸۹۰۰۵۲۷
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، روز گذشته (۲۰ مرداد) بارش شدید باران در ارتفاعات درگز، منجر به طغیان رودخانه‌های این شهرستان از جمله رودخانه زنگلانلو، چهلمیر، امام قنبر، تیرگان و دیگر  مسیل‌های مستعد شد.
 
سرگرد پاسدار غلامحسن پلگردی جانشن ناحیه مقاومت بسیج درگز در این زمینه به خبرنگار ما گفت: در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل از اکثر دره ها ی کوههای الله اکبر و هزار مسجد و طغیان رودخانه‌ها در بخشهای مرکزی و چاپشلو و نوخندان تاکنون خسارات چشمگیر و قابل توجهی به روستاهای این شهرستان وارد آمده است.
 
وی افزود: به رغم اینکه پیش بینی وقوع سیل از قبل از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شده بود و اکثر مردم در جریان بودند اما بر اثر شدت باران و جاری شدن سیل، بسیاری از مناطق شهرستان طعمه این سیل‌ شدند
 
 پلگردی گفت: در اولین ساعات پس از وقوع سیل با هماهنگی های انجام شده با اعضای ستاد بحران، با فراخوانی بسیجیان و اعزام نیرو به مناطق سیل زده اقدام به امداد رسانی به سیل زدگان آغاز شد.
 
وی روز تعطیلی و حضور مردم در تفرجگاه ها را یکی از عوامل بروز خسارت های جانی و مالی بیشتر برشمرد و گفت: یکی از مناطق پر بازدید و تفریحی شهرستان، تفرجگاه چهلمیر می باشد که با جاری شدن سیل از این دره، اکثر افرادی که برای تفریح به این منطقه رفته بودند در محاصره سیل قرار گرفتند.
 
وی افزود: این سیل به بسیاری از مزارع، باغات، شالیزارها، منازل،احشام، جاده‌ها و خودروهای سر راه خود خسارت های چشم گیری را وارد نمود اما میزان خسارت های وارده در سطح شهرستان هنوز به طور کامل برآورد نگردیده است و نیروهای امدادی در حال کمک رسانی به آسیب دیدگان هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها