در حسینیه سپاه ناحیه نظرآباد برگزار شد؛
جلسه دوم دوره توانمند سازی سرگروه ها و مربیان در محل حسینیه ناحیه نظرآباد با هماهنگی بسیج خواهران در موضوعات جلسات مهدویت و حقوق زن در اسلام برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۰۵۰۵
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،  جلسه دوم دوره توانمند سازی سرگروه ها و مربیان در محل حسینیه ناحیه نظرآباد با هماهنگی بسیج خواهران در موضوعات جلسات مهدویت و  حقوق زن در اسلام برگزار شد.

دومین جلسه دوره توانمند سازی سرگروه ها و مربیان

حجت‌الاسلام  امینی با موضوع مهدویت مباحث خود را آغاز کردند و با بیان روایت "من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیه" شناخت عمیق امام زمان (عج) را تبیین نمودنده و افزودند: امام زمان (عج) همچون محوری برای عالم هستی است.

وی با بیان تفاوتهای دو موضوع شرایط و علائم ظهور بیان داشت: در مورد ایجاد شرایط ظهور وظیفه داریم ولی علائم ظهور دست ما نیست و از عهده ما خارج است ولی باید علائم رابشناسیم.

حجت الاسلام امینی گفت:  دو شرط لازم که از جانب خداوند برای ظهور می بایست تامین شود، داشتن طرح و برنامه برای ظهور و رهبر است که هر دو آماده است، اما شرایط بعدی را ما شیعیان باید مهیا کنیم از جمله یاران واقعی ایشان که هنوز یاران ایشان به تعداد لازم نرسیده است برای قیام.

وی شرط چهارم از شرایط ظهوررا آمادگی عموم جهان با هر دین و آیینی چون پیروان همه ادیان اعتقاد به منجی دارند و این آمادگی باید لحظه ای باشد  باید صبح و شام منتظر بود.

حجت الاسلام امینی اظهار داشت: در زمینه علائم ظهور در آخر الزمان که اتفاقات بخصوصی رخ میدهد ما با شناخت آنها گمراه نخواهیم شد و وجود این علائم در جامعه ایجاد امید میکند و اعتقاد به ظهور را تقویت می‌کند همچنین ما را با قیام های حق آشنا کرده و میتوانیم حامی قیام حق باشیم همانطور که شناخت علائم ظهور لازم است ولی تطبیق دادن آنها درست نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد:  علائم ظهور به علائم حتمی و غیر حتمی تقسیم میشوند، علائم حتمی مانند قیام سفیانی و علائم غیر حتمی مانند تغییر و جابجایی حق و باطل است. 


ارسال نظرات
پر بیننده ها