خبرهای داغ:
رييس مركز مطالعات راهبردي ناجا:

بصيرت و ولايت پذيري راه نفوذ دشمن را مسدود مي كند

رادان با اشاره به اينكه دشمن در آرزوي اين است كه نظام اسلامي ايران در موضع ضعف قرار بگيرد تا بتواند به اهداف خود برسد، گفت: آمادگي همراه با بصيرت و ولايت پذيري است كه راه هاي نفوذ دشمن را مسدود خواهد كرد.
کد خبر: ۸۹۰۰۵۰۱
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
به گزارش  خبرگزاري بسیج در كاشان، سردارسرتيپ پاسدار احمدرضا رادان پنجشنبه شب در يادواره سردار شهيد علي اكبر زارع مجرد فرمانده گردان شهدا و ياد بود شهيد عباسعلي زارع مجرد كه در مسجد و حسينيه فاطميه كاشان برگزار شد، گفت: راز و رمزي در وجود شهدا است كه سبب شده است همواره شمع وجودشان تابنده تراز قبل باشد و دلهاي تاريك را روشن كند.

وي به اثرگذاري هاي فراوان شهدا اشاره كرد و افزود: اين شهدا نيستند كه به يادواره نياز داشته باشند بلكه ما هستيم كه به شهدا نياز داريم، تا با زنده نگهداشتن ياد و نام و خاطره شهدا زنگار وجودي خود را پاكسازي كنيم.

رادان با اشاره به اينكه اين اثرگذاري را تنها در انسانهاي كامل مي توان مشاهده كرد، يادآور شد: آدرس انسانهاي كامل درآيه 69 سوره نساء است كه خداوند انسانهاي كامل را چهار گروه، انبيا، صديقين، شهدا و صالحين معرفي كرده است.

رييس مركز مطالعات راهبردي ناجا، گفت: در زندگي ديني ما مرگ به معناي نابودي نيست چرا كه امام حسين (ع) مي فرمايد، مرگ پلي است كه انسان را از اين عالم به عالم ديگر منتقل مي‌كند.

وي افزود: هرچند كه مرگ براي انبيا، صديقين، شهدا و صالحين پلي است براي رفتن از اين عالم به عالم ديگر اما شهيد بعد از مرگ حيات عند ربهم يرزقون دارد و در نزد خدا روزي مي خورد و اين اثر وجودي شهيد است و شهدا و رزمندگان با الگوي از امام شهيد خود امام حسين(ع) و اقتدا به اميرمومنان(ع) به عنوان دو انسان كاملي كه هم جزو صديقين و هم جزو شهدا هستند در مسير شهادت حركت كردند.

رادان اظهار داشت: اين اثر وجودي شهيد است كه در عالم معنا آنچنان معنايي مي‌كند و ظهور و بروز دارد كه بعد از گذشت سالها زنده بودن شهدا را حس مي‌كنيم و نمي توانيم ياد شهدا را خاطره و حافظه خود پاك كنيم.

وي با اشاره به اينكه انسانها با مرگ طبيعي بعد از چند سال فراموش مي شوند اما ياد و خاطره شهدا هيچ زماني از اذهان عمومي پاك نمي شود و نخواهد شد، اظهار داشت: همانگونه كه ياد امام حسين(ع) و ائمه معصومين از ذهن شعيان پاك نمي شود و نخواهد شد و با ياد ائمه معصومين راه و مسير را پيدا مي كنيم و زندگي مي‌كنيم، ياد شهدا نيز هيچگاه از ذهن ما پاك نخواهد شد.

رييس مركز مطالعات راهبردي ناجا در ادامه با اشاره اينكه شهدا هميشه براي همه به ويژه نسل جوان دست يافتني هستند، گفت: شهدايي كه امروز اثر وجودي آنها محسوس است از همين جنس و پوست و گوشت ما بودند كه راه را گم نكردند و مسير صحيح را انتخاب كردند و به واسطه داشتن بصيرت و چراغ راه، مسير را درست رفتند.

رادان ادامه داد: داشتن بصيرت تنها با سواد عاليه نيست و سواد در بصيرت بي معنا است چرا كه آنچه بر اي داشتن بصيرت معنادار است فهم انسانها است، بنابر اين برخي با داشتن سواد عاليه نيز از داشتن فهم محروم هستند و اين درحالي است كه شهدا با بصيرتي داشتند، راه خود را انتخاب كردند و در مسير ولايت پذيري حركت كردند، اما برخي كه از اين مسير منحرف مي شوند براي اين است كه ولايت را تا جايي مي خواهند كه به نفع خودشان باشد.

به گفته وي، شهدا در بحث اطاعت از ولي خود، تنها ولايت پذيري داشتند و حرف شهدا همان حرف ولايت بود و حنجره شان فرياد ولايت بود و از خودشان فتوا ندادند و اگر دستور مبارزه و دفاع بود به نداي ولايت لبيك گفتند و بهانه نياوردند، بنابراين حكايت شهداي دفاع مقدس و شهداي حرم همان حكايت شهداي كربلا است و حكايت شهداي كربلا نيز همان حكايت شهداي دوران اميرمومنان(ع) است.

رييس مركز مطالعات راهبردي ناجا، با اشاره به اينكه شهدا در دايره فرمان، نقطه تسليم بودند، گفت: رزمندگان اسلام در همه جبهه ها خستگي را خسته كردند و كوه هاي سربه فلك كشيده جبهه در برابر آنها سرتعظيم فرود آوردند و زمستانهاي سخت غرب و سرماي زير 36 درجه كه آب وضوي آنها بين زمين هوا يخ مي زد و يا گرماي نزديك به 50 درجه جبهه هاي جنوب، ذره اي از عزم اراده رزمندگان اسلام كم نكرد و آتش دشمن، تبديل به آتش بازي رزمندگان اسلام شد.

رادان ادامه داد: رزمنده اي كه جندالله مي‌شود و در ولي امر خود ذوب مي‌شود، ديگر خودش نيست و در دايره فرمان نقطه تسليم است، از اين رو  شهدا در تكليفي كه بر عهده داشتند به دنبال نتيجه نبودند، بلكه به دنبال هدفي كه امام گفته بود، بنابراين وظيفه ما انجام تكليف است و نتيجه آن به ما ربطي ندارد و تكليف در زمان جنگ، جنگيدن  و مغرور نشدن از پيروزي و مأيوس نشدن از شكست است.

رييس مركز مطالعات راهبردي ناجا، يادآور شد: اثر وجودي شهدا است كه امروز خاكريزهاي پي در پي دشمن را درنورديده ايم و رزمندگان اسلام در عراق و سوريه افتخار آفرين مردم  اين دو كشور هستند.

رادان، دفاع مقدس را ابزاري براي پيشرفت كشور دانست و گفت: در حاليكه در ابتداي جنگ از ساخت يك نارنجك دستي نيز ناتوان بوديم امروز موشكهايي را مي سازيم كه به فرمايش رهبر معظم انقلاب اگر اسرائيل دست از پا خطا كند، حيفا را با خاك يكسان مي‌كنيم.   

وي همچنين، جنگ و دفاع را تنها در دوره 8 ساله دفاع مقدس و فتنه‌هاي منافقين ندانست و افزود: امروز نيز جنگ و فتنه وجود دارد و دشمن در آرزوي اين است كه نظام اسلامي ايران در موضع ضعف قرار بگيرد تا بتواند به اهداف خود برسد، بنابراين آمادگي همراه با بصيرت و ولايت پذيري است كه راه هاي نفوذ دشمن را مسدود خواهد كرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار